Kaartjes en nog meer scoren. - Reisverslag uit Terschelling, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu Kaartjes en nog meer scoren. - Reisverslag uit Terschelling, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu

Kaartjes en nog meer scoren.

Door: Thomashuis Sint Nicolaasga

Blijf op de hoogte en volg Thomashuis Sint Nicolaasga

24 Augustus 2015 | Nederland, Terschelling

Vandaag een dag dat we geen spectaculaire activiteiten doen. Maar stil zitten ho maar.
Want voor de thuisblijvers wil iedereen een kaartje sturen. Lida, Hannie en Yvonne hebben de kaartjes met Wisse in Formerum uitgezocht, tegelijk hebben ze daar de boodschappen gedaan.
Maartje is zelfstandig het dorp ingegaan om daar kaartjes uit te zoeken. Ze heeft hele grote exclusieve kaarten gehaald, want haar familie zijn het allerbelangrijkste.
Marko, Pieter Jan zijn met Assunta mee geweest. Vrouwelijk advies bleek onontbeerlijk. En Carin ging met Jorien op stap om een spijkerbroek in de opruiming te scoren en kwamen ook terug met een nieuwe rugzak, een souvenir waar je wat aan hebt.

Maar Gerard spande de kroon. Hij is helemaal van West naar Midsland gefietst om daar de meest mooie en persoonlijk kaartjes uit te zoeken. Samen met Henk op de tandem. Onderweg kwamen we nog bunkers tegen die worden opgeknapt hier. Sjonge jonge wat een trappen. Terug hebben we om gefietst. We waren even het spoor bijster, dus we hebben de kilometers weer in de benen. Om de energie op pijl te houden hebben we een terrasje genoten met daar koffie en een lekker gebakje. Ja sorry we moesten wel. Het spijt ons niet.
Vanmiddag allemaal kaartjes geschreven en geplakt. We hebben de adressen op stickers dus dat scheelde. Sommigen zijn nog even het dorp in geweest. Om te shoppen, en ook Yvonne kon zelf de weg terug vinden. Ook Pieter Jan en Marko lopen zo het dorp door. Maartje kent het hele eiland als haar broekzak. Hannie houden we lekker bij ons.
Prima locatie zo in het dorp en toch lekker rustig. Al is er ook een minpuntje, de vaatwasser is stuk. Thuis zijn we verwend met twee van die apparaten. Toch vinden de mensen het best wel gezellig, zo samen de afwas doen in de grote keuken, ja leuk. Er moet bijna voor geloot worden. Ook Gerard en Lida blijken prima afdrogers.

Onder het eten hebben wij nog een hevige stortbui gehad, met zware windstoten. Gelukkig zaten we toen niet in het dorp of op de fiets, maar lekker droog aan tafel. Verder was het de hele dag lekker weer, maar iets minder warm dan het weekend.
Vanavond kregen we bezoek van de oude schooljuf van Marko. Henk dacht dat ze een hele oude mevrouw is, dat was niet zo Marko heeft het namelijk altijd over de oude juf. Margriet zo heet ze, was heel gezellig bij ons op visite.

We hebben op het eind van de avond nog even onze karaoke doos aangezet om met zijn allen uit volle borst West Terschelling wakker te houden. Tegen Margriet hebben wij verteld dat iedereen die op bezoek komt Karaoke optreden moet doen. Zij heeft zich van haar beste kant laten horen, en wij allemaal mee.
Het is hierdoor wel wat laat geworden vannacht.
Tot morgen!

• 26 Augustus 2015 - 16:33

Douwe:

De post heeft de kaart gebracht, 1 kaart met 5! plaatjes: prachtig mooi, hartstikke mooi, maar geen kerk.
    Dat heb je wel beloofd Gerard. (: Veel plezier nog.

• 26 Augustus 2015 - 21:01

Wibrich:

Mijn kaartje is ook aangekomen! Dank je wel voor de supermooie kaart PJ! Hij staat hier op de kast.