Scheuren - Reisverslag uit Terschelling, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu Scheuren - Reisverslag uit Terschelling, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu

Scheuren

Door: Thomashuis Sint Nicolaasga

Blijf op de hoogte en volg Thomashuis Sint Nicolaasga

07 Juli 2016 | Nederland, Terschelling

Vanmorgen hebben wij lekker uitgeslapen. Het was vannacht wel laat geworden. De laatste lag 1 uur in bed, dus kunt u nagaan. Maar toen waren wij er weer. Uiteraard neuriede menigeen dat hij of zij naar Terschelling terug wilde, maar we zijn er al. Maar als we het zo beluisteren wil iedereen volgend jaar weer naar Terschelling, en Huize Brandaris.

Carin heeft met Maartje en Pieter Jan een lange wandeling gehouden en Assunta met Alex en Lida.

Om één uur zijn we naar de haven getogen, voor de klapper van de week. Vorig jaar ging het niet door, maar nu zou het toch gebeuren: Een vaartocht naar de zeehondjes. Eerst de steiger op en daar aangekomen lag daar een prachtige mooie, oranje opblaasboot. Eerst moesten we allemaal een blauwe jas aan, de kleur van 2016 aldus de kapitein en een zwarte regenbroek. Dit ter bescherming van onze kleding en het nat worden. Toen allemaal een reddingvest, niets om je druk om te maken volgens de schipper. In de auto doen we toch ook een riem om, en gaan we er ook niet van uit dat we botsen. Nadat we een plaatsje hadden gevonden voeren we langzaam de haven uit. Uitgezwaaid door Lida, Yvonne en Carin. Die wilden dit niet, en iemand moest natuurlijk foto’s en een filmpje maken, want dit moest wel worden vastgelegd. Buiten de haven ging het gas erop. We klotsten op de golven en het water spatte ons om de oren. Toen kwamen wij bij de Engelse plaat, daar lagen allemaal zeehonden groot en klein. Langzaam zijn we daar langs gevaren en mochten alleen fluisteren. Je mag ze niet verstoren nou.

Daarna vol gas terug. Vlak bij de haven zagen we Carin en Yvonne staan. Toen gaf de schipper nog even vol gas en kon Carin ons mooi filmen, een compilatie ziet u op Facebook. Toen was het alweer afgelopen. Wat een avontuur. Alle opvarenden waren helemaal enthousiast. Vervolgens zijn we naar de Walvis gegaan, een terras aan het Groene strand vlakbij de haven. Lekker de verhalen navertellen met een kopje koffie.

Vanmiddag de dag doorgebracht in het dorp in verschillende groepjes om de laatste souvenirs te scoren. Toen heeft Henk boodschappen gedaan en het eten klaargemaakt, met ondersteuning van Wisse en Assunta. Clementine was vandaag een dagje vrij, dus…. Maar het eten was prima.

En daarna tijd voor de bonte avond. We hebben onze karaoke van huis meegenomen, dus hebben wij zingend de avond doorgebracht met wat lekkers erbij. Alle smartlappen hebben wij weer even doorgenomen.