Aangespoeld - Reisverslag uit Terschelling, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu Aangespoeld - Reisverslag uit Terschelling, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu

Aangespoeld

Door: Thomashuis Sint Nicolaasga

Blijf op de hoogte en volg Thomashuis Sint Nicolaasga

06 Juli 2016 | Nederland, Terschelling

Vanochtend hadden we een leuke verassing. Ineens was Fardau ook op Terschelling. Assunta heeft een dagje vrij en Fardau komt haar helpen met chillen. Ook handig voor ons, want Fardau kon mooi als verassing de bewoners wekken!

Nadat we Assunta en Fardau uitgezwaaid hadden gingen we rustig ontbijten. Na het ontbijt hebben we de groepen weer verdeeld.
Zo gingen Alex en Wisse mountainbikes huren om het eiland nog beter te verkennen. We zijn bijna het hele eiland rond gefietst door de bossen en duinen. Erg pittig, want we raakten vaak van de weg waardoor we over zandpadjes en op hoge duinen terecht kwamen. Gelukkig kwamen we halverwege bij een strandtent waar we heerlijke cranberry cheesecake konden eten. Uiteindelijk hebben 35 kilometer gefietst en 600 calorieën verbrand, dus we hebben het taartje er ook weer afgefietst.

Intussen hebben Lida, Jorien en Carin de winkeltjes in het dorp opgezocht voor een leuk souvenirtje in de vorm van een leuk jurkje o.i.d. Jorien heeft er zelfs twee gescoord in de uitverkoop en Lida een vrolijke shirt. Onderweg nog even gekeken bij straatmuzikanten met violen, gitaar en keyboard.
Clementien en Marko zorgden voor de dagelijkse boodschappen en Marko heeft een jasje en souvenirtje gekocht en daarna nog lekker geneusd in het dorpje.

Henk is met Maartje, Pieter Jan, Hannie en Yvonne naar Formerum getogen om daar het wrakkenmuseum te bezoeken. Een heel bijzonder museum, met heel veel spullen die zijn aangespoeld op het strand die duikers en deels door jutters zijn bijeengebracht. Zo zijn er heel veel linker schoenen op Terschelling, de rechter zijn aangespoeld op Vlieland. Maar ook een kunststof koe en een kunstbeen.

Daarna zijn we allemaal weer bij elkaar gekomen om ons klaar te maken voor de avond. Eerst allemaal gedoucht en feestkleren aangetrokken, zodat we netjes waren voor het avond eten en het optreden van Hessel. De plaatselijke held van Terschelling en wereld beroemd op het eiland. Hij heeft een eigen kroeg en restaurant waar hij elke avond optreedt met zijn dochter. Helaas was zij vanavond afwezig.
Na het heerlijke eten volop genoten van de muziek en Hannie en Maartje hebben veel gedanst. Dat deden ze zo aanstekelijk dat ze gelijk drie jonge mannen achter hun aan hadden. Als afsluiter hebben we uit volle borst zijn grootste hit mee gezongen. ‘Terug naar Terschelling!’