Hiep hieperde piep Hoera! - Reisverslag uit Terschelling, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu Hiep hieperde piep Hoera! - Reisverslag uit Terschelling, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu

Hiep hieperde piep Hoera!

Door: Thomashuis Sint Nicolaasga

Blijf op de hoogte en volg Thomashuis Sint Nicolaasga

03 Juli 2016 | Nederland, Terschelling

Vanmorgen is Henk naar de haven getogen om snel verse croissantjes en warme harde broodjes te regelen. Vervolgens konden de anderen op Terschelling bijna niets meer kopen. Maar het was voor een goed doel. Want Jorien is vandaag jarig, 31 jaar alweer! Dus toen iedereen wakker was hebben we haar met ons allen toegezongen en een uitgebreid ontbijt in bed gebracht. Ze was helemaal blij.
Daarna hebben we zelf lekker gebruncht. Heerlijk dus met die lekkere broodjes, eitjes, aardbeien en verse sinaasappelsap. Daarna nog een paar boodschapjes en een lekkere wandeling naar de hoogste duin bij west. We zijn vergeten te tellen hoeveel treden er zijn, dus moeten we morgen weer. U hoort nog van ons.
Toen we weer allemaal terug waren zijn we aan de koffie en thee gegaan en daarbij heerlijk gebak. Maar voor we daarvan konden eten moest er eerst gezongen worden. Jorien is de brandtrap opgeklommen zodat wij allemaal eens goed tegen haar op konden kijken. We hebben heel hard gezongen zodat het halve eiland kon meegenieten.
Na het lekkers de cadeaus, Jorien glunderde helemaal. Op de foto’s op facebook ziet u wel wat het geworden is. We plakken onderaan dit verhaal nogmaals de link naar facebook.
Omdat het schitterend weer was vandaag zijn we naar het strand getogen. Maartje heeft lekker even gezwommen, de held. Voor ons was het te druk in zee. Want door een bepaalde wind en stroming zwommen er ook veel kwallen in zee. We discrimineren niet graag, maar met kwallen zwemmen wij niet graag. Wel hebben we in opdracht van pedicure Toos met de voetjes door de zee gewaad.
Verder lekker zonnen, vliegeren en het strand omspitten, maar voor pootaardappelen is het te laat in het jaar, jammer. Bij gebrek aan beter heeft Alex Wisse ingegraven. Maar die liet zich geen wortel schieten.
Het was tijd om naar de strandtent te gaan. Daar achter het glas, uit de wind, allemaal een lekker drankje genoten met heerlijke hapjes. Als aperitiefje, want later werden we naar binnen gelokt en uitgenodigd door heerlijke geuren. Leuk, we mochten aan dezelfde tafel plaatsnemen alwaar wij vorig jaar hebben gezeten. Het was een heerlijk maal, en toen heeft Jorien ons nog getrakteerd op een verrukkelijk toetje. Zelf kreeg ze haar toetje met vuurwerk opgediend en liet Jorien zich nog eenmaal toezingen door ons allen. Ook zongen de anderen in het restaurant mee voor haar en ging Jorien hiervoor natuurlijk even op de stoel staan.
Terug in ons huis allemaal douchen en Jorien heeft nog even geskypet met zus Sandra die nu in Portugal verblijft. Daarna nog gebeld, met Robert haar tweelingbroer. Zo leuk, want hij is vandaag ook jarig. Toen kwamen de optredens van Maartje, Hannie, Yvonne en tenslotte met ons allen met o.a. het lied van Hessel, “Terug naar Terschelling“.
Toen was het al laat en tijd om naar bed te gaan.

Welterusten