Waar is het feestje, wij zijn op het feestje - Reisverslag uit Horst, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu Waar is het feestje, wij zijn op het feestje - Reisverslag uit Horst, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu

Waar is het feestje, wij zijn op het feestje

Door: Thomashuis Sint Nyk

Blijf op de hoogte en volg Thomashuis Sint Nicolaasga

28 Mei 2016 | Nederland, Horst

Vanmorgen vroeg uit de veren. Vannacht nog wat onweer, maar dat hebben wij overleeft. We smeren het brood en pakken alle spullen en smeren ’m naar Horst. Daar is het Funpop terrein, maar halverwege komen wij erachter dat de koelbox is vergeten, dus Fardau terug met de reclame auto om die samen met Jorien en Marko alsnog te halen.
Snel uit ons busje en Maartje en Carin snellen vooruit voor een goed plekje. Cynthia met bolderkar vol spullen er achteraan. Daarna samen onze nieuwe ‘Shelter Dome’ opgezet. De partytenten die we hadden vielen uit elkaar na vierjaar Funpop en andere feestjes. Dus we waren toe aan wat nieuws. Volgens de folder is het in tien minuten op te zetten maar het werd 25 minuten, maar dan heb je ook wat.
Het programma begon met de Boem Box band en daarna kwam Martijn Fischer. Bekend van de prachtige musical ‘zij gelooft in mij’ over André Hazes. Dus dat was uit volle borst mee blèren. Dat kunnen wij als de beste, geleerd van Lellebel onze geit thuis.
Dan gaan we helemaal uit ons dak met “De Kik” altijd weer een feest om mee te maken, en om naar te luisteren. Vervolgens nam Wolter Kroes ons op sleeptouw, met de bekende hits als “Viva Hollandia” en “heb de hele nacht liggen dromen” dat doen wij vannacht ook. Alex vond hem de beste en staat dan ook uiteraard op de foto en heeft een handtekening gescoord. Marko heeft in de rij gestaan bij ‘De Kik’ voor een handtekening, en foto.
Toen kwam een spetterend optreden van “Ali B” die samen ging optreden met twee vrienden die konden zingen. Ali zingt niet zoals u weet, hij rapt, en dat is een andere discipline.
Maartje was helemaal hoteldebotel van hem, zo ook Jorien, Yvonne en Hannie.
Maar tenslotte kwam de uitsmijter van de dag. Tenminste wat ons betreft. Het optreden van BZB, ofwel band zonder banaan. Wat een super optreden. Prachtige meezingers, spetterende gitaren, dan weer een smartlap als “vrienden”. En wat te denken van de saxofonist, die behalve prachtig dat instrument kon bespelen, ook twee blokfluiten via zijn neus perfect kon bespelen. Typisch was de drummer, die als man een rok droeg en behalve goed drummen ook goed kon dansen. Wij mannen overwegen wellicht ook zoiets toe te voegen aan onze garderobe. Mooi was ook hun nummer over hun favoriete sport, namelijk Jazz ballet. Pieter Jan is helemaal fan, al weet ik niet of hij zelf ook aan die sport gaat doen. Marko en Maartje waren fan. Ook Alex vond het mooi. Na het optreden in de rij gestaan, voor een poster, met handtekening en Pieter Jan en Maartje hebben een CD gekocht met handtekeningen van alle bandleden.
Door in de rij te staan hebben wij het optreden van Fabrizio gemist. Wel gehoord, maar we waren niet onder de indruk. Ten langen leste de spullen bij elkaar geharkt en naar de vre…. tent getogen om daar lekker te eten. Een gezonde patat met kroket. We hebben nog een groenten burger willen nemen, maar die waren op. Dus dan maar kroket. Maartje en Carin bliefden dit niet, maar die hebben thuis nog een lekkere soep gemaakt en salade en fruit. Dit kon iedereen niet weigeren, dus hebben wij dat allemaal nog gehad.
Kortom een prachtige dag. Niet in de laatste plaats het weer. De hele dag warm, veel zon en het bleef droog terwijl het even verderop het onweer losbarstte!! Tel daarbij op veel bewegen, dansen, lopen en in de rij staan dus ruiken wij een beetje bij thuiskomst. Dus allemaal onder de douche. Fijn dat iedereen een eigen douche heeft op de kamer, dus geen wachttijden.
Vanavond rustig aan en morgen weer feesten.

• 29 Mei 2016 - 01:16

Aafje:

Wat weer een feest .dit te lezen. Super allamaal. Mooi dat het droog bleef
    Groetjes uit friesland. Tut voor marko

• 29 Mei 2016 - 10:08

Ans Snel:

Wou, wat ziet het er weer prachtig en gezellig uit allemaal, en Pieter-Jan, in die auto wil ik wel eens met jouw door Friesland toeren.
    En Maartje geen olifanten op je wang maar Dolfijnen, maar het staat prachtig. En wat een geluk met het weer. Veel plezier op dag 2,
    Gr Ans