We zijn weer op wereld reis. - Reisverslag uit Oosterhout, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu We zijn weer op wereld reis. - Reisverslag uit Oosterhout, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu

We zijn weer op wereld reis.

Door: Thomashuis Sint Nyk

Blijf op de hoogte en volg Thomashuis Sint Nicolaasga

19 Mei 2014 | Nederland, Oosterhout

En dan is het eindelijk zo ver, we gaan op vakantie. Na een maand voorbereiding en de laatste week alles inpakken ging het vandaag gebeuren. Tetsje heeft iedereen op tijd gewekt. Om negen uur kwamen Lianne, Fardau, Charlotte en Henk om de laatste spullen nog in te pakken en om alles in de auto’s te proppen. We nemen ook ieder jaar meer mee lijkt het, maar vandaag is ook Jorien voor het eerst mee met ons op vakantie dus een koffer extra. De paardentrailer is met fietsen en 12 kisten met allerlei spullen volledig volgeladen.
Na de koffie om elf uur lukt het ons volgens planning te vertrekken. Het is een klein wondertje. Met zo’n trailer kun je niet al te hard rijden, het mag zelf niet eens dus rijden we rustig aan naar Nieuwegein. Daar zijn hele grote sluizen en een mooi plekje om te Picknicken. Ondertussen komen grote binnenvaartschepen voorbij door het Merwedekanaal . De dubbele sluisdeuren gaan hier op en neer. Speciaal voor de geïnteresseerden hebben we er een foto van gemaakt. Hoewel een prachtig plekje om te picknicken er miste een ding, een toilet. Daarom konden we hier niet te lang blijven en reden we door naar het eerste de beste pompstation die we overvielen met onze hoge nood. Geheel ontspannen reden wij verder. Lianne ging sneller vooruit om het huisje op orde te maken, maar toen we aankwamen moesten we wachten tot de sleutel geactiveerd was. Pas dan mocht je er in. Toen een uurtje uitpakken en inrichten. Marko en Pieter Jan slapen op zolder. Daar hebben ze samen een eigen wc en douche (foto hiervan volgt nog). Yvonne en Jorien hebben samen een kamer (ook de dames zullen dit nog op de foto zetten). Voor de vakantie hebben ze aangegeven dat ze dat graag wilden. Ook Hannie deelt een kamer, met Lianne. Wat een gezelligheid, dit zag ze wel zitten! Verder heeft iedereen een eigen kamer. De oudsten, Henk en Lida slapen beneden, zoals het hoort. Wij zijn behoorlijk aan het schuiven geweest zodat we met ons allen aan één tafel kunnen zitten. Vinden we toch wel het gezelligst. Na koffie buiten te hebben gedronken zijn we op onderzoek gegaan op dit park. Wij verblijven op vakantie park de Katjeskelder te Oosterhout in huisje Prins Carneval, allaaf! Het is een groot park van de firma Roompot, dus om niet te verdwalen hebben we lintjes geknoopt aan diverse lantaarnpalen en takken. Zo hoog mogelijk zodat andere gasten die er niet afhalen. Dus Lianne bij Henk op de nek om dit te realiseren. Hier zijn gelukkig geen foto’s van gemaakt. Maar nu kan iedereen zelfstandig naar het winkelcentrum lopen of fietsen. Om halfzeven hebben we lekker gegeten, van een ovenschotel die van te voren was klaargemaakt. De avond is rustig verlopen en we zijn op tijd naar bed gegaan. Morgen weer vroeg dag.

• 19 Mei 2014 - 23:10

Sandra:

Fijne vakantie allemaal! Veel plezier!

• 20 Mei 2014 - 07:08

Mirjam:

Yes!!!; Daar is het vakantie verslag weer. Wat een onderneming elke keer weer. Maar vandaag gaat het grote genieten beginnen. Heel veel plezier met zijn allen.

• 20 Mei 2014 - 07:34

Paul Andreoli:

Veel plezier!

• 20 Mei 2014 - 08:02

Jolenta:

Hoi hoi,

Wat een gezelligheid en een organisatie weer! Wij wensen jullie een hele fijne vakantie en jullie hebben er prachtig weer bij....
    Veel plezier!

Groetjes uit Assen van Willem, Jolenta, Tessa en Jorn

• 20 Mei 2014 - 08:46

Thomashuis Harich:

Hallo vakantiegangers, wij wensen jullie een heeeeeeeeeeele mooie vakantie, veel lol en hopelijk mooi weer.
    geniet er van!!!. Veel plezier!!!!!!!!

Groet van iedereen uit Thomashuis Harich.

• 20 Mei 2014 - 09:25

Johannes Van Der Schaaf:

Heel veel plezier en geniet maar lekker van het mooie weer.

• 20 Mei 2014 - 11:51

Jaike Bergstra:

Heel veel plezier en mooi weer toegewenst!! En wat een organisatie maar wat super leuk!!

• 20 Mei 2014 - 16:33

Wisse:

Hee hallo,

Fijn dat de reis goed is gegaan! Prima park lijkt me. Ook leuk dat jullie elke dag een speurtocht kunnen doen. Fijne vakantie en tot vrijdag! Groeten daar!

• 20 Mei 2014 - 17:05

Gretha En Douwe:

Moet je maar niet op tijd vertrekken: dan moet je altijd wachten.
    Fijne vakantie en veel plezier gewenst.

• 20 Mei 2014 - 21:33

Ans:

Veel plezier en mooi weer gewenst. En natuurlijk lekker eten!

• 21 Mei 2014 - 21:11

Joke Keuning:

Klinkt allemaal heel leuk, fijn om de verhalen te lezen, veel vakantie plezier!

• 24 Mei 2014 - 22:02

Ans Snel:

Leuk om te lezen allemaal, ieder heeft een mooi plekje gekregen en nu maar genieten!

• 26 Mei 2014 - 22:44

J.adema:

Gerard heel veel plezier en de andere bewoners van het Thomas huis