Een Bonte Belevenis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu Een Bonte Belevenis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu

Een Bonte Belevenis

Door: ThomashuisSintNyk

Blijf op de hoogte en volg Thomashuis Sint Nicolaasga

30 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Woensdag 29 juli
Vandaag de dag rustig begonnen met een uitgebreid ontbijt inclusief gekookt eitje. Voordat het koffiemoment ook klaar was en het moment daar was om wat te gaan ondernemen liep de klok al richting 2 uur…., maar zo wel lekker onthaasten. Het is net vakantie.
Het zonnetje kwam er zelfs bij toen we arriveerden bij de activiteitenboerderij “De Bonte Belevenis”. De dames Maartje, Yvonne en Hannie gingen meteen aan het werk met deeg om een lekker broodje te kneden en versieren. Na wat tips en instructies van de bakker, gooiden de meiden met het deeg als ervaren pizzabakkers. Dit kneden werkt duidelijk therapeutisch. Alle drie kwamen zij met enorm vernieuwende ideeen over de vorm waarin je brood kon bakken. Ook de bakker gaf aan dat hij deze creaties prachtig vond en nog niet eerder gezien had. Vervolgens door naar het zeep maken, papier scheppen en een mooi kaarsje gegoten. Het was allemaal erg leuk en je mocht het allemaal zelf mee naar huis nemen. Dit terwijl de mannen het uitgebreide veeteelt hebben gekeurd en de speeltuin onveilig hebben gemaakt. Rond racen in trapauto’s , op de familieschommel en een gat springen in de lucht op de trampoline. Als afsluiter hebben we nog even in de theeschenkerij gezeten met elkaar.
Daarna waren wij nog net op tijd in Den Burg voor de boodschappen en om kaartjes te kopen met bijbehorende postzegels.
We sturen alleen de mensen die reageren op onze vakantie site een kaartje dus iedereen is gewaarschuwd. Nee hoor dit is een flauw grapje van Henk, maar we willen wel aangeven dat iedereen het geweldig vindt als er reacties komen.
Na een geweldige maaltijd, verzoekje van Gerard (Nasi), is het al weer tijd voor het avond programma, douchen en sauna voor wie dat wil.
Vervolgens kaartjes schrijven. Dit wordt erg serieus genomen en neemt dan ook de hele avond in beslag. Tussendoor speelt Hannie een geweldig toneel stukje. Eerst een scene uit de Baantjer. Hannie is ‘de Cock’ en vervolgens een scene uit Ciske De Rat. Erg dramatisch allemaal, maar goed gepeeld. We hebben in ieder geval samen in een deuk gelegen.

  • 30 Juni 2011 - 00:01

    Feike:

    Wat een leuke vakantie hebben jullie met zn allen op dat mooie eiland....ik kijk elke dag naar jullie mooie foto s !dat ziet er heel tof en gezellig uit! veel plezier en hele fijne vakantiedagen met z n allen toegewenst! groetjes aan jullie allemaal van Broer Feike en een hele dikke tut voor zus Yvonne :-) X

  • 30 Juni 2011 - 05:37

    Johanna:

    terwijl jullie nog lekker liggen te slapen zit ik al weer vol spanning achter de computer om te lezen wat jullie gisteren hebben beleefd , wat een leuke dag , met echte broodjes baksters in het team lees ik .En dan ook nog een paar bezorgers op de skelter ,te gek zeg. Weer een hele gezellige dag . voor vandaag heel veel plezier. Tot morgen
    groetjes aan iedereen en geniet er van . PJ dikke XXXXXX

  • 30 Juni 2011 - 05:47

    Johanna:

    p.s. als ik nu heel vaak reageer krijg ik dan ook meer kaartjes(grapje)

  • 30 Juni 2011 - 07:39

    Aafje:

    Hallo vakantieboppers, weer genieten dus met zijn allen, goed team zeg , broodbakkers en bezorgers !!!
    Alles lekker opgepeuzeld ???
    Ik zie alweer uit naar de volgende reisverhalen, veel liefs van MEM, aafje

  • 30 Juni 2011 - 08:01

    Opa Daems:

    Ik geniet op een afstand van 150 km met jullie mee

  • 30 Juni 2011 - 08:35

    Douwe:

    De verhalen zijn weer prima, het gaat weer heel goed met jullie zien we en Gerard:
    lekker op de trekker en de vakantiepet weer op. Even over de kaart Gerard: daar hebben wij toch iets over afgesproken? Ik ben benieuwd. Veel plezier allemaal, de groeten van Gretha en Douwe


  • 30 Juni 2011 - 12:02

    Wibrich:

    Wat doen jullie leuke dingen daar zeg! mag ik volgend jaar ook mee? Ik wil ook wel lekker broodjes bakken, racen op de skelters en lekkere nasi eten!

    Veel plezier nog!

    Groetjes van Wibrich, Bart en Jesper

  • 30 Juni 2011 - 14:14

    Oepke:

    he hallo vakantiegangers, ik lees dat jullie het maar weer geweldig voor elkaar hebben. Speciale broodjes , die vast heel lekker waren, schommelen en skelteren en nog veel meer. Ik hoop dat jullie wel uitrusten tijdens de vakantie en niet heel erg moe terug komen. Ik hoop dsat ik nu ook een kaartje krijg van het mooie Texel. Zie al weer uit naar het volgende verslag. De groetjes aan iedereen.

  • 30 Juni 2011 - 17:04

    Wietske:

    Hoi allemaal, Ik kreeg deze mail van Marko zijn mem wat een leuke foto s en ik zie aan jullie dat jullie het erg naar jullie zin hebben en dames als jullie weer thuis zijn dan gelijk maar ook voor ons lekkere broodjes bakken ziet er leuk uit verder wens ik jullie nog een fijne vakantie toe en ik hoop nog veel mooie foto s en verhalen te mogen lezen en zien liefs voor jullie allemaal en een dikke knuffel xxx Wietske

  • 30 Juni 2011 - 17:53

    Joze Van Der Veen:

    Nou Marko en huisgenoten, ik zie en hoop dat jullie het heel erg naar jullie in hebben.
    Ik stuur ook ff een reactie, want ik wil ook wel eens een kaartje van mijn neefje. Dus ik hoop dat je er nog een over hebt, Anders heb ik gewoon pech he.
    dikke knuffel voor allemaal en geniet ervan

  • 30 Juni 2011 - 18:09

    Mirjam:

    Hoi creatieve meiden> dat was wel echt wat voor jullie he ?? Ik zie jullie genieten !!! En tsja dan die stoere mannen > lekker scheuren op de skelter >> Kicken !!!

    groetjes voor iedereen en vooral lekker verder genieten van alles !!
    Maartje, ik hou de brievenbus goed in de gaten >> is er al post van het Texels schaapje ?? BEEEEHHHH ! mama/mirjam

  • 30 Juni 2011 - 19:51

    Tante Sjoukje:

    wat leuk om te horen dat jullie het eiland daar zo lekker onveilig maken,geintje lekker genieten nog en heb de foto`s bekeken.telaat voor een kaartje hé volgende x.doei

  • 01 Juli 2011 - 01:46

    Margriet:

    hey marko! wat leuk dat je op texel zit! ik kan het via de web mooi allemaal in de gaten houden hier in canada! have fun!

  • 01 Juli 2011 - 21:05

    Erik, Carla+ Kids:

    Hallo allemaal, zo te zien vermaken jullie je erg goed!! He Marco hebben ze daar ook roeibootjes (ha ha).
    Veel plezier nog allemaal!
    Groetjes Erik, Carla Rutger en Wytse

  • 02 Juli 2011 - 19:02

    Bardo:

    Hey Hallo allemaal,
    Aan de foto's te zien hebben jullie erg veel plezier!
    Hey Marko, heb je nog een strike kunnen gooien met het bowlen?
    Nou, nog veel plezier op het eiland! Groetjes.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Thomashuis Sint Nicolaasga

Actief sinds 02 Juli 2010
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 64700

Voorgaande reizen:

19 Mei 2017 - 23 Mei 2017

Weer Naar Neer

01 Juli 2016 - 08 Juli 2016

Terug naar Terschelling

27 Mei 2016 - 30 Mei 2016

Funpop 20 jaar

21 Augustus 2015 - 28 Augustus 2015

Vakantie Terschelling

29 Mei 2015 - 02 Juni 2015

Buitenboel in Holthees

19 Mei 2014 - 28 Mei 2014

Brabant2014

09 Augustus 2013 - 16 Augustus 2013

Het Hoge Noorden

24 Mei 2013 - 31 Mei 2013

Weekje Limburg

23 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Vakantie Ameland 2012

27 Juni 2011 - 08 Juli 2011

Vakantie Texel

02 Juli 2010 - 09 Juli 2010

Domburg 2010

Landen bezocht: