Schaapjes tellen - Reisverslag uit Terschelling, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu Schaapjes tellen - Reisverslag uit Terschelling, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu

Schaapjes tellen

Door: Thomashuis Sint Nicolaasga

Blijf op de hoogte en volg Thomashuis Sint Nicolaasga

05 Juli 2016 | Nederland, Terschelling

Vanochtend hebben we weer rustig aangedaan. Gisteravond was het natuurlijk erg laat geworden, dus iedereen heeft lang uitgeslapen. Lida heeft een lekker ontbijtje op bed gehad en de rest heeft gebruncht met een eitje erbij. Heerlijk begin van de dag dus.
Na het opruimen hebben we de groep gesplitst. Clementien is met Hannie en Jorien boodschappen gaan doen. Assunta, Marko, Maartje, Yvonne en Pieter Jan zijn wezen shoppen in West.
Wat een leuke winkels zijn er op het eiland!...veel leuker dan op het vaste land!...zou dat niet de oplossing zijn voor de leegstand?....gewoon originele spullen aanbieden?........’t is maar een idee…..
Wisse, Alex en Lida gingen aan de wandel. Gelukkig hadden we een bal bij ons dus konden we bij de plaatselijke sportvelden nog even goed onze luie zweet kwijt raken. Na een zeer spannende penalty reeks won Alex uiteindelijk met 6-5 van Wisse en Lida. Als een echte prof juichte Alex bij de hoekvlag om zijn overwinning kenbaar te maken voor heel Terschelling. Als afsluiter nog bij de sportschool ‘Ieders Plak’ een biologische colaatje en groentesap met gember, wortel en bleekselderij genuttigd. Akelig gezond dus, maar ook zeer lekker.
Na alle uitstapjes nog lekker genoten van het huisje en nog wat kaartjes voor het thuisfront geschreven. Deze zijn nu allemaal per fles, net als vroeger in de zee gegooid, dus deze zullen binnenkort bij jullie in de bus vallen.
Om vier uur zijn we met de hele club nog bij de plaatselijke schapenboer geweest om even te helpen met de schapen binnenhalen en het melken. 200 schapen zijn netjes gemolken en op bed gestuurd. Erg interessant en leuk om te zien. Beeeeeeeeeeeh………… Ook mochten we de schaapjes aaien en knuffelen. Ze hebben ook een winkeltje met eigen gemaakte soorten schapenkaas en allerlei andere leuke dingetjes. Als afsluiter hebben we daar ook een schapenmelk ijsje gehad. Dat was een rondje van Clementine, want zij had een weddenschap verloren, die ging over of je FormErum zegt of FormerUm. Wat denkt u?......De winnaar krijgt een schapenmelk ijsje…….beeeeh…….
Eenmaal thuis de dagelijkste dingetjes opgepakt. Nadat ons buikjes gevuld waren met overheerlijke pasta pesto en onze schapengeur er afgespoeld was, zijn we heerlijk voor een maffe film, genaamd Zootropolis, geploft.
Daarna lekker in bed gerold, want we waren erg moe geworden van het tellen 400 schaapjes. Zzzzzzz.

• 07 Juli 2016 - 00:26

Mirjam:

Dat klinkt weer als een super vakantiedag. De fles met kaart met twee verliefde zeehondjes is vandaag aangespoeld. Zomaar met een vloedgolf door de brievenbus, hoefde gelukkig niet te dweilen. Dank je wel < Maartje, ben er erg blij mee. Vooral doorgaan met genieten en wat een mazzel met het weer hebben jullie. Ik bedoel.. jullie hebben het weer dat jullie verdienen. Groetjes, Mirjam voor jullie allemaal.

• 07 Juli 2016 - 08:20

AAFJE:

Jullie warden al gemist met het reisverslag maar gelukkig daar zijn we weer. Veel verhalen, super wat weet een belevenissen. kan niet wachten tot vrijdag, maar wat gaat de week weer snel, nog maar even lekker genieten van zomers weertje . knuffel voor marko en groet aan de rest. aafje