Op verkenning. - Reisverslag uit Terschelling, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu Op verkenning. - Reisverslag uit Terschelling, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu

Op verkenning.

Door: Thomashuis Sint Nicolaasga

Blijf op de hoogte en volg Thomashuis Sint Nicolaasga

02 Juli 2016 | Nederland, Terschelling

Vanmorgen werden wij gewekt met het gezang der engelen, tenminste als je zo uit je dromen gewekt wordt. Negen uur zat Clementine op de gang zichzelf begeleidend met haar gitaar te zingen dat de zon scheen en tijd was om op te staan. Zo willen wij altijd wel gewekt worden, maar liever niet door Henk, want dat is vals, en hij kent van ieder liedje maar een regel.

Met de reclame auto zijn Maartje, Hannie, Yvonne, Assunta en Clementine naar Formerum gescheurd en boodschappen gedaan in een overvolle Jumbo. Dankzij Maartje die altijd alles direct vindt, zaten we redelijk snel weer in de auto, nadat we bijna klem zaten in de draaideur met overprikkelde medeboodschappers…….

Carin is met Jorien naar de bakker geweest, want ja voor haar is morgen een grote dag. Henk, Wisse, Pieter Jan, Marko en Alex hebben het dorp verkent. Pieter Jan en Marko wisten nog heel goed de weg. Alex durfde dat nog niet aan, maar dat komt wel. Marko heeft nog een leuk jasje gevonden, maar eigenlijk iets te klein. Alex en Wisse vonden nog een snoertje om de IPad en IPhone op te laden. En nog wel bij de Hema. En Vet goedkoop jo.
Terug in Huize Brandaris een bakje en toen weer ging ieder zijn weegs.

Henk ging met Lida en Pieter Jan naar Groene strand om daar een heel eind te lopen en gezellig te kletsen. Uiteindelijk hadden we een adembenemend uitzicht gehad op Vlieland. Toen we weer op adem waren zijn we terug gelopen naar de haven en uiteindelijk geland op een terrasje. Lekker bijkomen met een biertje. Zwaar werk hoor vakantie.

.....de boodschappers:
Toen heerlijk op het terras bij Hans en Grietje een koffie Saluki gedronken…….die lag naast ons aan de voeten van zijn bazinnetje….een prachtige hond.
Hierna waren we van plan weer huiswaarts te keren, maar er ontstond eerst nog een zoektocht naar de auto. Gelukkig is Formerum niet zo groot, dus uiteindelijk is het toch nog gelukt en zijn we weer naar huis gegaan voor een lekkere lunch.

Alex, Marko, Jorien, Carin en Wisse deden een poging om naar onze favoriete strandtent te gaan genaamd Zandzeebar. Dankzij een verkeerde afslag kwamen we bij een strandtent de Branding uit, maar deze bleek ook erg gezellig. Hier konden we lekker schommelen en voetballen. Ook moeten we van deze vakantie vaak pootje baden van pedicure Toos, dus dit hebben we ook nog even gedaan. Het water was gelukkig verassend warm!

Na het eten zijn we nog even de kroeg in gedoken. Hiervoor hoeven we niet ver te lopen, want het zijn nagenoeg onze buren. Dus dan moeten we wel even gedag zeggen. Het is de oudste kroeg van Terschelling en is een klein en rustig bruin kroegje. Heel gemoedelijk en gezellig. Maartje en Alex hebben fanatiek Italië aangemoedigd, maar de Duitsers bleken weer op het laatste moment de sterkste. Marko kwam natuurlijk weer bekenden tegen aan de bar en Pieter Jan won met het kaartje leggen. Wel een latertje geworden, maar gelukkig konden we rollend naar huis. Morgen gaan we uitslapen!

Nog even een mededeling van huishoudelijke aard, wij plaatsen geen foto’s meer op deze site. De meesten komen op facebook en het kost teveel tijd om het allemaal op orde te maken.

onze Facebook pagina is: https://www.facebook.com/thomashuissintnicolaasga/?fref=ts