Poedelen en vertroetelen - Reisverslag uit Terschelling, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu Poedelen en vertroetelen - Reisverslag uit Terschelling, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu

Poedelen en vertroetelen

Door: Thomashuis Sint Nicolaasga

Blijf op de hoogte en volg Thomashuis Sint Nicolaasga

25 Augustus 2015 | Nederland, Terschelling

Na het ochtendritueel van met moeite opstaan, eten en tandenpoetsen en de afwas hebben we de plannen van de dag gesmeed.

Behalve Marko die gearresteerd werd. Niet echt hoor. De collega’s van politiebureau Sneek hadden geregeld dat hij even een uurtje met een politieman van Terschelling in een politie auto een rondje over het eiland mag meemaken. Van het politiebureau is hij naar het andere eind van het eiland gescheurd, want dat mag alleen de politie hier. Via het strand zijn ze hier weer naar toe gescheurd. Prachtig.

Daarna hebben wij een ochtendwandeling gemaakt (bijna middag) door het dorp (kaartjes posten), via de haven waar veel kanonnen staan die het duikteam van het eiland hebben opgedoken. Naar de veerboot, want dat is de enigste boot die Gerard nog serieus neemt. En dan via het groene strand weer naar huize Brandaris. Voor een bakkie. Toen de groep gesplitst. Assunta is met Marko, Hannie en Maartje naar het zwembad gegaan om te relaxen en te ontspannen. Het water was wel 30 graden. Er zijn nog prachtige foto’s van gemaakt, maar die staan op een toestel waar we geen kabeltje van hebben. Jammer de bammer.
Lida is met Carin het dorp in geweest voor de boodschappen, en wat regeldingetjes. Daarna zijn ze de hoge duinen ingegaan. Een spannende wandeling met veel trappen. Maar tenslotte een geweldig uitzicht. Zij hebben genoten.

De rest van de club is met Wisse en Henk naar Lies (Zo heet het dorp, we zijn niet bij Lies onze stagiaire op bezoek geweest hoor) geweest voor de kinderboerderij. Een leuk boerderijtje met allemaal kleine aaibare dieren. Kalfjes, pony’s, lammetjes, kuikens en Vlaamse reuze konijnen. Bij al deze dieren hoorde nog een speurtocht. De grote keutelspeurtocht! Erg interessant natuurlijk, want je mocht aan de drollen voelen, ruiken en… naar kijken. Deze speurtocht was voor ons een makkie, want hier hadden we al veel ervaring mee door onze eigen dierenweide natuurlijk.
Daarnaast kon je op de boerderij nog boter maken en meel malen. Een erg leuke bezigheid en een rustgevend klusje. We hadden zo 200 gram bij elkaar gemalen. Daar moeten we dus wel een paar pannenkoeken van kunnen bakken.

Als afsluiter hebben we nog gezamenlijk gegeten in ons dorp bij restaurant “Storm”. Heerlijk kunnen eten daar en voor ieder wat wils. Gerard lekkere frikandellen, Marko een visje met friet, Pieter Jan een mixed grill, Hannie spareribs en kipvleugeltjes, Jorien een spinazietaart, Yvonne aan de gamba’s, Maartje en Lida de dagschotel met kabeljauw. PrimaDeLuxe maaltijd gehad en als afsluiter nog een lekker toetje.
Daarna thuis een kop thee en zijn we snel en vroeg naar bed gegaan, want morgen hebben we een grote verassing voor de bewoners. Alleen moeten we daar wel vroeg voor opstaan.
Dus welterusten allemaal!

• 26 Augustus 2015 - 17:46

Reina:

Hallo allemaal,

Jullie maken wat mee daar op Terschelling.
    Ben nieuwsgierig wat de verassing is...
    Hannie bedankt voor je mooie kaarten!!
    Groetjes Reina