de eerste dag - Reisverslag uit Holthees, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu de eerste dag - Reisverslag uit Holthees, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu

de eerste dag

Door: Thomashuis Sint Nicolaasga

Blijf op de hoogte en volg Thomashuis Sint Nicolaasga

21 Augustus 2015 | Nederland, Holthees

Dag 1 vakantie Terschelling
Heerlijk! Onze vakantie is weer begonnen. Vanochtend zijn we allemaal vroeg gewekt door Tetsje, zodat we de boot konden halen naar Terschelling. We zijn rustig opgestart, waardoor we gelijk in vakantiestemming kwamen. De laatste spullen in de kar van buurman Albert en daarna met gierende banden de heide afgeknald. Deze keer zonder klapband en alles verliep gesmeerd. Hierdoor waren we mooi op tijd bij de boot. We hadden ook nog het geluk om bijna als eerste de boot op te rijden en konden we daarom een fijn plekje op het zonnedek krijgen. Genoten van een verkoelend zeeluchtje en de zeilboten om ons heen. Na twee kleine uurtjes kwam dan eindelijk de vuurtoren Dromedaris (volgens Yvonne) oftewel Brandaris in zicht.

Nadat we van de boot vertrokken moesten we nog wel wat tijd overbruggen voordat we “Huize Brandaris” konden betreden, dus gingen we eerst uitgebreid lunchen bij een schitterende strandtent. Als we toch dichtbij de zee zijn moeten we gelijk maar de temperatuur checken van de zee. Lekker pootje baden en afkoelen maar!
Na deze verkoeling zijn we naar “Huize Brandaris” gegaan. Eerst hebben Henk en Carin op de deuren een naamkaartje met foto opgehangen waarna iedereen vervolgens zijn eigen kamer kon zoeken en inrichten. Koffers uitpakken en bedden opmaken. Een drukte van een jewelste in de Brandaris.
Daarna brood eten en allemaal douchen. Een aantal hebben nog even op de bank gezeten en anderen zijn nog even het dorp in geweest en terrasje gepikt. Toen was het bedtijd.

Zoals u ziet maken wij nog wel een verslagje, maar foto’s doen we via facebook. Het kost te veel werk om dit allemaal bij te houden op dit forum. Vandaar.
Facebook gaat heel makkelijk voor ons en u kunt ook makkelijk reageren. Wij begrijpen heel goed dat niet iedereen bezig wil zijn met Facebook, al is het jammer dat u zoveel leuks van ons mist.
Facebook kunt u ook volgen zonder er iets mee te doen. U maakt eenmaal een account aan. Dat kan ook onder een andere naam, verder geen vrienden toevoegen of zo, want dan moet u van alles. Dan gaat u naar onderstaande link en dan komt u op de pagina van Thomashuis Sint Nicolaasga. Als u dan klikt op het handje dan liked u ons en krijgt u een berichtje als er weer wat opstaat.
De link is: https://www.facebook.com/thomashuissintnicolaasga

Maar het moet niet hoor, u kunt altijd langskomen om de fotoboeken te bekijken die wij van iedere vakantie maken.

• 24 Augustus 2015 - 08:47

Thomashuis Harich:

Hallo lieve mensen,

Heel veel plezier op Terschelling. Maak er een mooie week van. Hopelijk hebben jullie ook deze week mooi weer. Doei!!

• 24 Augustus 2015 - 16:29

Aafje:

hallo allemaal, veel vakantie plezier gewenst.
    groet van aafje, tut voor marko