Illegale gasten op Funpop - Reisverslag uit Oosterhout, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu Illegale gasten op Funpop - Reisverslag uit Oosterhout, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu

Illegale gasten op Funpop

Door: Thomashuis Sint Nyk

Blijf op de hoogte en volg Thomashuis Sint Nicolaasga

24 Mei 2014 | Nederland, Oosterhout

Ja dat maken wij weer mee, maar laten we bij het begin beginnen. Vanmorgen vroeg opgestaan. Na ontbijt en lunchpakketten maken op naar Horst Limburg. Dat is ruim een uur rijden. We waren wat laat met het zoeken naar een vakantie verblijf in de buurt van Funpop en dichterbij lukte jammer genoeg niet. Vandaar dat we nu een uur moeten rijden. Nu vind niemand autorijden een ramp en de meesten hebben de tijd duttend doorgebracht. Toen we aankwamen werden we weer geweldig ontvangen door de vele vrijwilligers die Funpop rijk is. Met vele tassen gevuld met extra hoedjes en truien jassen e.d., twee partytenten op een steekkar en een bolderkar vol met eten en drinken. Je moet wat met zo’n grote club. Maar wel de gezelligste club van Nederland.
Carin en Clementine met flinke sjouwers Maartje en Pieter Jan waren vooruit gereden en hadden een mooi plekje gereserveerd. Toen we geïnstalleerd waren begon de eerste band te spelen en zat het feest er al helemaal in. Dat was de band “Knock Out” en daarna de sympathieke volkszanger Willem Barth. We liepen hier nog niet echt warm voor, dus gingen we eerst de rest van het festival terrein verkennen. Er is ook zoveel te doen. Wat dacht u van een Theatertent waar voorstellingen werden gegeven. Een knutsel tent, misschien iets voor morgen, je kunt je laten schminken, wat Maartje en Clementine natuurlijk hebben laten doen. Pieter Jan heeft een tattoo laten zetten want dat kan daar ook. Daarna vond hij dat Henk het ook moest doen, maar die was druk en had geen tijd, dus daarom.
Verder is er nog een disco tent, met een trilvloer, waar Hannie, Jorien, Yvonne en Clementine heeeeeeerlijk gedanst hebben…. waar je de muziek ook voelt trillen onder je voeten. Een tent waar je kunt snoezelen. Tenslotte is er nog de silent disco. Daar hoor je alleen muziek als je een koptelefoon opzet die er wordt uitgereikt. En dan zijn er nog de catering tenten. Dus het is een echt festival terrein.
Enkelen van ons hebben ook en theatervoorstelling bezocht. Daar werd de verjaardag van Funpop gevierd, namelijk 18 jaar bestaat het nu! Maartje belandde zelfs op het podium met een tijger op schoot, als levend attribuut. Aan het einde van het verhaal kreeg de hoofdpersoon een taart in zijn gezicht en ging hij het publiek in om kusjes uit de delen. Dit was natuurlijk hilarisch, Hannie verdween onder de tafel maar Maartje trotseerde een heuse slagroomzoen op haar wang.
Toen kwam BZB. Oftewel Band zonder Banaan, zoals ze officieel heten. Een hele goede band met een stel mafketels. Stevige rock Nederlandstalig en soms Mexicaanse invloeden. Ieder geval maakten ze er een feestje van. Maartje is na afloop nog naar de signeer sessie geweest. Alle handtekeningen staan op haar arm. Die gaat ze nooit meer wassen. Twee van de bandleden zijn oud begeleiders van vroeger van Maartje. Daarna werd het alleen maar gezelliger. Met Ali B onze knuffel rapper uit Almere. Toen kwam Gordon zingen die we iets minder gezellig vonden. Vervolgens kwamen de Hippe Gasten, een vrolijke band die erg hard speelde. Als laatste kwam Glennis Grace optreden. Hannie, Yvonne, met haar festival geliefde Hans, de broer van Carin, en Jorien stonden vooraan bij het podium. Geweldig wat kan dat mens goed zingen. Iedereen stond te genieten. Pieter Jan heeft wel honderd foto’s van haar geschoten. Je kunt wel zeggen dat dat die Glennis een knappe meid is, dus we snappen dat. Tijdens dat optreden bleef Henk bij de tent om op de spullen te passen. Nu was ons wel opgevallen dat er wat gaatjes in de grond zaten, maar daar hadden wij geen aandacht aan besteed. Tijdens dat concert kwamen echter een stel illegale aanwezigen te voorschijn en wij denken dat die helemaal geen kaartje hebben gekocht. Dus dat heeft Henk wel even vast gelegd op de gevoelige plaat.
Toen al het muzikale geweld van deze eerste dag was afgelopen, hebben wij onze inmiddels traditionele festival maaltijd op het terrein genoten. Patat met broodje frikandel, kroket, hamburger of groente burger. Heerlijk. Toen alles weer bij elkaar gesprokkeld en naar de auto’s getogen. Moe maar voldaan. Jorien die voor het eerst zoiets heeft meegemaakt heeft de hele terugreis met een grote glimlach op haar gezicht in de auto gezeten. We zijn op tijd naar bed gegaan, want morgen de tweede festivaldag. Alleen Wisse, Marko en Pieter Jan zijn naar de kroeg gegaan om daar naar een voetbal wedstrijd te kijken. (en achter de wyven aan natuurlijk!.....ppffffff!....)

• 25 Mei 2014 - 01:47

Aafje:

Jeetje mensen wat een verhaal, leeuk die beestjes , ja die hadden vast geen kaartje !!!!
    Super genoten dus begrijp ik wel en steeds nog schitterend weer zo te zien. Is jullie gegund al hebben we er weinig invloed op bedenk ik tegelijk terwijl ik dit typ,. Maar de zon en veel buiten zal jullie vast goed doen en dan als roosjes maar weer slapen, wie weet wat morgen weer brengt????

groet van aafje tut voor marko

• 25 Mei 2014 - 07:55

Mirjam:

Wat een super geslaagde dag was dat weer. Wat een snoesjes van kleine muziekliefhebbers. Leuke foto met die snuitjes. Over snuitjes, snoetjes gesproken. Ik zie alleen maar vrolijke en genietende gezichten. Super!!!!!!! Vooral mee doorgaan.

• 25 Mei 2014 - 08:26

Ans Snel:

O,wat weer een prachtdag,met allemaal glunderende gezichten, en wat een fototreffer met de illegale gastjes.
    Fijne tweede dag vandaag!
    Gr Ans

• 25 Mei 2014 - 10:27

Joke Keuning:

Hoi Jorien, Ik volg elke dag jullie avonturen en het klinkt allemaal erg leuk. Nog veel plezier daar en tot gauw,
    groet, Joke

• 25 Mei 2014 - 21:33

Ans:

Wat een pracht dag. Stralende gezichten. En een prachtfoto van die illegale gasten!

Groetjes Ans

• 25 Mei 2014 - 22:02

Assunta:

Wat ziet het er allemaal weer gezellig uit! Leuk om de verhalen en de stralende gezichten van iedereen te zien. Wat wil je ook met dit weer en zulke artiesten! Vooral Gordon dan hè!

Heeeel veel plezier nog!
    Groetjes voor iedereen.