Roest we bedoelen Rust! - Reisverslag uit Oosterhout, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu Roest we bedoelen Rust! - Reisverslag uit Oosterhout, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu

Roest we bedoelen Rust!

Door: Thomashuis Sint Nyk

Blijf op de hoogte en volg Thomashuis Sint Nicolaasga

23 Mei 2014 | Nederland, Oosterhout

Deze titel heeft alles te maken met de dag van Marko, Pieter Jan, Yvonne en Lianne. Daarbij moeten wij nog aanvullen dat Marko en Charlotte in de tent hebben geslapen. Wij zijn vandaag een dagje bij het huisje gebleven. We hebben de was gedaan, stofgezogen, schoongemaakt en opgeruimd. Want ja, helaas zijn de kaboutertjes die we op het Thomashuis hebben, niet met ons mee op vakantie gegaan. Dus moeten we het hier toch echt helemaal zelf doen! Yvonne en Lianne hebben vanochtend een stuk gefietst en hardgelopen, heerlijk even de natuur in en de omgeving verkennen. Deze is overigens erg mooi in Oosterhout. Eenmaal weer op het huisje hebben we lekker buiten in het zonnetje geluncht. Daarna was het tijd om de in Antwerpen aangeschafte kaarten te schrijven en versturen. Dus hier zijn Pieter Jan en Yvonne druk mee bezig gegaan. Eenmaal klaar zijn we richting het centrum van Oosterhout vertrokken, om de kaarten op de post te doen. Daar kwamen we een enig binnenplaatsje tegen waar we even hebben gezeten met een drankje. Marko vond het tijd voor een Radler, echt genieten hier hoor!! Na de nodige boodschappen te hebben gedaan, zijn we weer richting huisje gegaan. Daar hebben we gewacht tot Carin arriveerde en met zijn allen zijn we naar restaurant ‘de Beren’ gegaan, alwaar Hannie een toost uitbracht dat Carin zich nu ook bij de vakantiegangers heeft gevoegd.

En nu de titel van de tweede club met als titel: Onrust.

Maartje, Fardau, Hannie, Charlotte, Lida, Gerard, Jorien en Henk zij n namelijk naar de Efteling geweest. Daar hebben wij ons al snel verdeeld in verschillende clubjes. Het lastige is dat je dan niemand hebt om foto’s te maken. Fardau en Maartje gingen voor de stoere ruige route. Dat houd in dat ze dus alle achtbanen hebben gehad. Wij hebben hun niet gezien, maar af en toe hebben wij toch een gegil gehoord, het ging door merg en been. Henk toog met Gerard en Lida het sprookjesbos in, lekker rustig, wat eigenlijk geld voor alles in het Efteling vandaag. Lekker rustig bij alle attracties. In het sprookjes bos hebben wij alle sprookjes bekeken waar muziek in zat. Dat boeit Lida en Gerard het meest. Daarna kwamen wij op het sinterklaas plein, raar hoor. Vinden wij best verwarrend. Daar zijn we Ravenstein ingegaan waar een grote voorstelling zou zijn. Nou dat was bijzonder spectaculair. Met draken, paarden, ridders, raven en andere vogels en vuur. Het verhaal snappen wij niet maar er gebeurde heel veel. Gerard vond het mooi. Lida haar commentaar was “mooi muziekje”.
Met Hannie en Jorien hebben we ook het sprookjesbos bekeken en geluisterd, en bij Roodkapje was een zang en dans met studenten. Hannie weet zich volledig in te leven in het verhaal en doet uit volle borst mee. Het sprookje van de zwavelstokjes vond Hannie wat aan de enge kant, maar wel erg mooi. Jorien loopt de hele tijd met een glimlach van oor tot oor en geniet van alle sprookjes.
Daarna zijn we ook naar de voorstelling gegaan van Ravenstein, er gebeurde zoveel dat we ogen en oren te kort kwamen. Wel heel spectaculair waren de stunts met de paarden.
Vervolgens zijn we tot een nieuwe indeling gekomen. Henk, Jorien en Gerard. Die hadden de zelfde interesses. Het mooiste vond Jorien het autorijden. Zij mocht sturen, en dat vond Henk wel spannend. Maar Jorien kon het prima, dus wat mij betreft krijgt ze een rijbewijs. Gerard die achterin stuurde deed het ook fantastisch.
Met Lida en Hannie hebben we de bootjes opgezocht. Het instappen ging met wat hindernissen, het is ook moeilijk hoor om op zo’n draaiende schijf te stappen, maar het varen was erg leuk en onder het zingen van verscheidene liedjes werd het een heel gezellige vaartocht. Daarna een lange wandeling naar de oldtimers en reden we een rondje in een oude auto waar we ook nog moesten sturen onderweg. Lida vond de liedjes van het sprookjesbos super mooi, ze genoot en klapte enthousiast mee.
Na nog vele attracties zijn we naar Oosterhout getogen om daar te eten met elkaar.
We hebben gegeten bij broeder Beer. Een zaakje wat alles verkoopt. Schnitzels als deurmatten voor Marko en Gerard. Een vis hapje voor Jorien, Fardau, Lianne en Charlotte. Henk, Carin en Hannie een biefstuk en tenslotte Pieter Jan onbeperkt spareribs. Tijdens ons etentje was buiten veel roering met brandweerauto’s e.d. Er was namelijk een oefening gaande bij het naastgelegen kerkgebouw. Dat was voor ons natuurlijk wel vermakelijk zo tussen het eten door. Vooral Gerard keek zijn ogen uit!
We kunnen stellen dat we na afloop naar het huisje zijn gerold. Lopen was niet meer mogelijk.
Allemaal douchen en naar bed, alleen Hannie heeft nog een optreden gedaan voor Lianne, Charlotte en Fardau die morgen weer vertrekken…………………………………………….. en dan komen…….

• 23 Mei 2014 - 14:31

Aafje:

Wat weer een verhaal met veel belevenissen en voor iedereen wel wat , wel mee, niet mee, zelf kiezen dus, super, echt vakantie dus.
    We zaten al met smart uit te kijken naar de mail, gelukkig zijn we weer op de hoogte, groetjes iedereen en marko een dikke tut.

• 23 Mei 2014 - 17:46

Zoë:

Hèhè eindelijk...
    Kon bijna niet slapen gister zo zonder mijn bedtijd verhaaltje, da avonturen van Thomashuis Sint Nyk. En ook studeren ging moeilijk vandaag, hele dag op mijn mail zitten wachten!!

Maar wat maken jullie weer een hoop mee hè, wou dat ik zo'n vakantie had! Maar nee, ik zit weer opgesloten op mijn kamertje voor die moeilijke toetsen...
    Leuk de Efteling, met al die sprookjes en shows. Maar wat hebben die paarden een gekke jassen aan! Misschien moet ik dat Mira ook is aan doen, staat haar vast goed.
    Ziet er ook een heel gezellig restaurant uit, die Gebroeder Beer. Kon je er ook echt Beren eten of?? Zolang ze onze lieve hond Beer maar niet serveren...

Fijn ook dat de Thomashuismoeder (Carin) er nu ook weer bij is zeker!

Fijne vakantie nog en tot snel hopelijk! (Nu niet zo lang wachten met die mail hè...)
    Ik ga weer verder in mijn boeken.....

Groetjes, Zoë

• 23 Mei 2014 - 19:30

Mirjam:

Ben is dus niet de enige die de hele dag haar telefoon bewaakt ... waarom hoor / lees ik niets.
    Maar nu snap ik het wel. Wat een super dag hebben jullie gehad en voor ieder wat wils. Dat Hannie het sprookje van het zwavelstokje een beetje eng vond, kan ik best begrijpen. Het is heel mooi maar inderdaad ook eng, vonden Maartje en ik ook toen we het de eerste keer zagen. Ik ben benieuwd over welk sprookje Jorien heeft gedroomd. Mooi zijn ze he ?? Maartje wat ben je toch een stoer wijf. Je bent toch niet over de kop geweest he ? Wel die wiebelige houten gedaan. Jach !!!!! Geniet nog lekker door daar met zijn allen. Knuffel van Opi voor Maartje, ben vandaag op bezoek geweest.

• 24 Mei 2014 - 22:15

Ans Snel:

Jaa, allemaal kompleet met Carin erbij! Stoer hoor Marko,in een tent slapen ,geen rare beestjes tegen gekomen?
    Ja en deze thomaskabouter geniet ook even van het niks doen en het mooie weer!
    Alleen is het hier niet zo spannend als bij jullie,dames die in alle 8banen gaan,wauw!
    Leuk dat iedereen zo lekker heeft genoten in de Efteling.
    Groetjes van Ans