Afgelikt - Reisverslag uit Oosterhout, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu Afgelikt - Reisverslag uit Oosterhout, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu

Afgelikt

Door: Thomashuis Sint Nyk

Blijf op de hoogte en volg Thomashuis Sint Nicolaasga

21 Mei 2014 | Nederland, Oosterhout

Ja we geven toe dat we een vreemde titel hebben, excuses alvast, maar het is echt gebeurd. Leest u verder……..
Gisteravond werd iedereen de keuze gegeven, of mee op safari voor de big five, of shoppen in Antwerpen. Iedereen kwam wel bewust tot een keuze. Zo kon het geschieden dat we gelijk vertrokken, maar onze wegen zich na de benzine pomp scheidden.
De safari klanten komen nu met hun eerste verslag. Die waren met de reclame auto onder de bezielende leiding van Fardau en Henk. Met ons mee waren Marko, Lida en Hannie. Binnen een halfuurtje waren wij bij safari park de Beeksebergen.
Wij zijn begonnen met de auto safari. Dit houdt in dat je de raampjes dicht dient te houden en de deuren op slot. Henk is hier ooit zo’n 35 jaar geleden geweest en toen waren de apen nog los, ze hebben toen de antenne van zijn auto gesloopt. De vandalen.
Met dit verhaal erbij waren Marko en Hannie niet zo gerust. Het was vandaag niet al te warm, maar te warm om de hele dag met de ramen dicht te rijden. Henk deed het raampje telkens open wat tot heftige reacties leidde in de auto. Halverwege de safari kwamen wij bij een parkeerplaats en gingen wij over op de wandel safari. Gelukkig waren de dieren achter hekken wat ons wel een gerust gevoel gaf. De leeuwen waren bijzonder duf, zodat Henk op de ramen ging bonzen. Dit leverde hem een grote reprimande op van Hannie want die had op het bordje gelezen dat dat echt niet mag. Na de krokodillen die Marko nog geaaid heeft en Hannie een kusje heeft gegeven trokken wij via de nijlpaarden naar een terrasje. Dit vond Lida toch wel de mooiste activiteit. Zolang de dieren van haar tasje afblijven maakt het haar niet uit wat die beesten doen of dat een raampje open of dicht is. Op het terrasje hebben we wat gedronken. Hier was er een kraai die het leuk vond om Fardau er onder te poepen. Uiteraard hebben wij ons lachen binnen de perken gehouden. Vervolgens zijn we verder getrokken met onze safari. Na de kamelen kwamen we bij de giraffes. Dit zijn hele bijzondere beesten. Diverse giraffen hebben onze auto afgelikt. We hebben het kwijl nog aan de auto. Een kameel had bijna de tong tussen het raampje. Kortom we hebben een bijzonder avontuur achter de rug.
Ondertussen zijn Gerard, Pieter Jan, Jorien, Maartje, Yvonne, Lianne en Charlotte naar Antwerpen gereden. Eenmaal daar hebben we eerst een terrasje opgezocht, het was tijd voor een kopje koffie. Toen ieder zijn/haar blaas had geleegd, zijn we het mooie Antwerpen gaan verkennen. We kwamen al snel uit bij een prachtig en reusachtig grote kathedraal. Hier hebben we met verbazing naar staan kijken. Vervolgens richting de winkelstraat, want er moesten ansichtkaarten worden gekocht! Uiteraard vonden de dames genoeg winkels waar ze even in wilden sneupen, wat Pieter Jan en Gerard al snel bekeken hadden. Zij zijn op zoek gegaan naar een lekker ijsje, wat ze al snel hadden gevonden. Toen de dames uitgewinkeld waren, zijn we op zoek gegaan naar een echte Belgische chocolaterie, want ja, we moeten natuurlijk wel een doosje heerlijke Belgische bonbons meenemen als we in België zijn! Toen we dit hadden gevonden en ook iedereen (met name Lianne, die is gek op Belgische bonbons!) zijn/haar chocoladeverslaving weer had gevoed, was het tijd om nog even bij te komen op een terrasje met een kopje koffie en een frisje. Daarna zijn we weer richting bus gelopen, om weer naar ons o zo mooie Nederland te gaan. Dit was toch wel fijn hoor, toen we de grens weer over gingen en alle wegen weer Nederlands waren. Helaas kwamen we toch nog even in de file terecht. Toen we eeeeinnnn-de-lijk thuis waren, stond het eten al klaar. Fardau, Henk en Hannie hebben heel erg hun best gedaan en een overheerlijke pasta gemaakt. Aanvullend met een fruitsalade, om de nodige vitapientjes binnen te krijgen.
Na het eten zijn we nog even voor de tv gedoken, de vandaag gemaakte filmpjes bekijken. Dit leverde veel lachbuien op, met name door Henk zijn prachtige imitatie van een koe. Helaas kunnen we dit niet op de site plaatsen, dus dit houdt u nog van ons tegoed.

  • 22 Mei 2014 - 00:17

    Wisse:

    Wat een avonturen weer. Krijg de foto's niet helemaal duidelijk te zien.. Was het nou de tong van Henk die uit het raampje hangt?

  • 22 Mei 2014 - 07:12

    Mirjam:

    Nou Wisse, ik had wel duidelijke foto's en je hebt het goed gezien. Het was de tong van Henk. Vandaar natuurlijk de maffe titel. Wat stoer van Marco en Hannie met die enge beesten. Kreeg er kippenvel van. Heeft Lianne haar Belgische bonbons al op. Vast wel, denk ik ...anders smelten ze zeker ? Heb je nog wat leuks kunnen vinden, Maartje. Geniet nog maar lekker verder. Het klinkt allemaal weer super gezellig.

  • 22 Mei 2014 - 07:21

    Jolenta:

    De herinneringen kwamen direct naar boven bij het lezen van "de antenne", ik weet dat nog heeeeeeeel goed... Geweldig! Wat leuk dat jullie daar zijn geweest, en een dagje Antwerpen ook helemaal wauw....ik had geen keuze kunnen maken vrees ik....
    Groetjes en nog fijne dagen!
    Jolenta

  • 22 Mei 2014 - 08:15

    Aafje:

    Marko marko super tanden he die olifant. Wat beleven jullie weer wat ha ha , een tong bijna in de auto, pas maar op Henk!!
    Geweldige verhalen van iedereen , super om het te volgen en de foto,s natuurlijk , jullie genieten en wij dan ook he , schitterend.
    marko dikke tut.

  • 22 Mei 2014 - 08:44

    Ans:

    Wauw, wat een belevenis weer deze dag, ik schrok even toen ik de foto zag met een grote olifant en dat jullie er onder stonden, maar gelukkig het is een nepperd.
    En dan die tong van die giraffe,brrrr.
    Nu vandaag maar weer genieten!
    Gr Ans Snel.

  • 22 Mei 2014 - 08:55

    Assunta:

    Stoer hoor een krokodil aaien en kusjes geven! Wat een avontuur in de auto ook! Ik ben wel benieuwd naar die koeiengeluiden haha. Groetjes voor iedereen

  • 22 Mei 2014 - 13:48

    Joze:

    hoi hoi,

    jullie boffen maar met dit lekkere weer vakantie. Tsjonge marko wat een lef een krokodil aaien dat zou ik niet durven. En..............wat een lange tong heeft die giraffe.
    En de antwerpgangers.............ik ben ook dol op chocolade.............dus stuur maar op he.
    veel plezier nog.

    dikke knuffel

  • 22 Mei 2014 - 20:17

    Clementine:

    Jeeeeeetje,......wat een avonturen!........Misschien ga ik wel met mijn eigen auto komen!....dan ga ik hem ook laten aflikken, want er zitten allemaal frummels van de bomen op....
    Zo te lezen hoeven jullie je niet te vervelen zeg!...
    Ik wou dit nog even sizze......morgen kom ik met Wisse!..........
    Oant moarn en liefs,
    Clementine

  • 22 Mei 2014 - 20:18

    Clementine:

    Jeeeeeetje,......wat een avonturen!........Misschien ga ik wel met mijn eigen auto komen!....dan ga ik hem ook laten aflikken, want er zitten allemaal frummels van de bomen op....
    Zo te lezen hoeven jullie je niet te vervelen zeg!...
    Ik wou dit nog even sizze......morgen kom ik met Wisse!..........
    Oant moarn en liefs,
    Clementine

  • 22 Mei 2014 - 20:18

    Clementine:

    Jeeeeeetje,......wat een avonturen!........Misschien ga ik wel met mijn eigen auto komen!....dan ga ik hem ook laten aflikken, want er zitten allemaal frummels van de bomen op....
    Zo te lezen hoeven jullie je niet te vervelen zeg!...
    Ik wou dit nog even sizze......morgen kom ik met Wisse!..........
    Oant moarn en liefs,
    Clementine

  • 22 Mei 2014 - 20:18

    Clementine:

    Jeeeeeetje,......wat een avonturen!........Misschien ga ik wel met mijn eigen auto komen!....dan ga ik hem ook laten aflikken, want er zitten allemaal frummels van de bomen op....
    Zo te lezen hoeven jullie je niet te vervelen zeg!...
    Ik wou dit nog even sizze......morgen kom ik met Wisse!..........
    Oant moarn en liefs,
    Clementine

  • 23 Mei 2014 - 09:41

    Miranda:

    Dag Vakantiegangers,

    jullie genieten weer voor de volle 200% zo te lezen,
    heb je ook even met je bril voor het kiertje van het raam gezeten marko? gratis poetsbeurt van je bril door de giraffe :)
    en wat stoer zeg het aaien van een krokodil, ik zou het niet durven.

    maar volop genieten,

    groetjes en een dikke tut voor Marko

  • 23 Mei 2014 - 21:09

    Wibrich:

    Wat een mooie verhalen! Zo te lezen genieten jullie volop! Ik zie al wel dat we het krokodillen aaien en kusjes geven wel over kunnen laten aan Marko en Hannie. ;-)

    En PJ, ik verwacht nu natuurlijk we een mooi kaartje uit Antwerpen he!!!

    Veel plezier nog lieve mensen!

    Groetjes van Bart, Wibrich, Jesper en Fianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomashuis Sint Nicolaasga

Actief sinds 02 Juli 2010
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 64514

Voorgaande reizen:

19 Mei 2017 - 23 Mei 2017

Weer Naar Neer

01 Juli 2016 - 08 Juli 2016

Terug naar Terschelling

27 Mei 2016 - 30 Mei 2016

Funpop 20 jaar

21 Augustus 2015 - 28 Augustus 2015

Vakantie Terschelling

29 Mei 2015 - 02 Juni 2015

Buitenboel in Holthees

19 Mei 2014 - 28 Mei 2014

Brabant2014

09 Augustus 2013 - 16 Augustus 2013

Het Hoge Noorden

24 Mei 2013 - 31 Mei 2013

Weekje Limburg

23 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Vakantie Ameland 2012

27 Juni 2011 - 08 Juli 2011

Vakantie Texel

02 Juli 2010 - 09 Juli 2010

Domburg 2010

Landen bezocht: