Griebel kriebel……….. - Reisverslag uit Warfstermolen, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu Griebel kriebel……….. - Reisverslag uit Warfstermolen, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu

Griebel kriebel………..

Door: Thomashuis Sint Nyk

Blijf op de hoogte en volg Thomashuis Sint Nicolaasga

13 Augustus 2013 | Nederland, Warfstermolen

Ja wat dat nu weer voor titel zult u denken, maar luister en huiver.

Vanmorgen een lekker ontbijtje en toen wat opgerommeld. Maartje, Hannie en Gerard hebben eerst nog op het paard door het weiland gereden, en de rest lekker wat voor zichzelf gedaan. Na de koffie zijn we in de auto gesprongen en naar Leens gereden. Daar is Doezoo. Een heel leuk dierenparkje wat opgezet is door een hele enthousiaste dieren liefhebber die daar ook heel mooi over kan kletsen. En wat voor dieren. Goed ook konijnen, kippen van diverse pluimage, vreemde eenden, geitjes en ezels en meer van de standaard dieren. Maar de bijzondere beesten waren wel de grote kakkerlakken, super wandelende en vaker stilstaande takken, vogelspinnen en stinkdieren en nog veel meer dieren die je niet wilt aaien, maar dat nu juist wel mag. Gelukkig was het erg druk, dus we zeiden dat we wel wilden, maar we lieten heel netjes de kinderen daar voorgaan. Want wij zijn (vooral vandaag) heel beleefd. Wij hebben het allemaal heel verstandig en wijs van een afstandje en later vanachter het glas bekeken en bestudeerd. Wel zijn er heel veel foto’s van gemaakt. Het is een heel leuk klein parkje waar veel te beleven en te doen is. Heel leuk. Henk Carin en Lida, Gerard en Pieter Jan zijn eerder vertrokken, voor een boodschapje en een wandeling door een natuurgebied. Ditmaal ging Henk, Gerard en Lida door een ander stuk natuurgebied. Daar liepen heel veel schotse hooglanders. Dat was best wel spannend. Lida heeft een rood jasje aan, en we weten nooit helemaal wat dat doet met die beesten. Deze koeien waren wel zindelijk. Ze deden het niet op het land, maar voornamelijk op het asfalt weggetje, wat meer bruin was dan asfalt grijs. Dus dat was weer heel voorzichtig lopen.
Clementine, Maartje, Yvonne, Marko en Hannie zijn langer gebleven in DoeZoo, omdat zij nog lang niet waren uit geknutseld. Bij de ingang kreeg je namelijk gipsen beeldjes die je mocht beschilderen. Laat dat maar aan de crea bea’s over.

Vandaag gingen wij wat voeger eten, namelijk een half uurtje en iets vlotter. (gemiddeld zitten we heel gezellig anderhalf tot twee uur aan tafel, en dat is boven verwachting ook geen probleem)
Maar vandaag willen we niet te laat naar bed, want morgen gaan we vroeg opstaan voor een geweldige leuke activiteit. Wat vraagt u zich af???? Nou hier weet niemand wat dat zal zijn, dus om het geheim te houden vertellen wij jullie zeker niets.
Als afsluiting nog even djembé gespeeld en Clementine tokkelt nog wat op haar gitaar bij het open haardvuur, gezellie.

Tot morgen en eu welterusten………………….

• 13 Augustus 2013 - 23:44

Aafje:

goedendag allemaal

Eng eng eng hoor zo een dikke spin brrrrr , dat had ik ook niet gedurfd !!, Maar wat weer een belevenissen , schitterend om te lezen , wat mooi allemaal voor de dierenvrienden en de knutselaars onder jullie. Aan wie wordt dat geschonken ( hint hint Marko) dat moois wat jullie daar mochten maken?? En morgen mmmm geheimzinnig hoor, ik ben benieuwd.
    We missen vandaag het menu, wat er voor lekkers in jullie buikje is gegleden, door de opwinding voor morgen waarschijnlijk !!!!???? ach nou ja vergeven , op naar morgen dus , ben weer reuze benieuwd ,

tut marko van mem en weer groetjes aan de rest van de vakantiegangers.

• 14 Augustus 2013 - 14:55

Geurt:

is pieter=jan met tuk tukje naar een booz wief gereden
    en daar een ijsje gegeten???????????????????????????????
    groetjes uit een zonnig e heide GEURT

• 14 Augustus 2013 - 19:47

Mirjam:

Griebel kriebel>>> brrr wat een enge titel !!! Ik dacht al aan een spookhuis ofzo, maar gelukkig waren er ook lieve aaibare dieren. Waren het lieve ezels, Gerard ? Wat een rare kleren hangen er aan die kapstok met dierenfoto's erboven. Gaan die ook mee naar Sint NYk ?? Weer dag vol belevenissen en wie zingt er mee met de muziek. Heerlijk sfeertje, ziet er knus uit en klinkt ook erg knus.
    Ben ook HEEEEEL erg nieuwsgierig naar wat jullie vandaag gedaan hebben.
    Nog veel plezier... Mirjam

• 14 Augustus 2013 - 20:17

Jolenta:

Hoi hoi allen,

Wij zijn ook een keer met Tessa en Jorn bij DoeZoo geweest, geweldig hoe die man kan vertellen met veel enthousiasme over al die beestjes....leuk!
    Ik heb een klein vermoeden wat jullie gaan doen maar ik houd het stil.....

Veel plezier!

Groetjes Jolenta