Er staat een paard in de gang. - Reisverslag uit Warfstermolen, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu Er staat een paard in de gang. - Reisverslag uit Warfstermolen, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu

Er staat een paard in de gang.

Door: Thomashuis Sint Nyk

Blijf op de hoogte en volg Thomashuis Sint Nicolaasga

12 Augustus 2013 | Nederland, Warfstermolen

Vandaag weer om half negen opgestart en om half tien zaten we weer uitgebreid fris en wakker aan het ontbijt. Daarna tandjes poetsen (Pieter Jan noemt dat anders, maar dat is in dit keurig huis erg ongepast).

Toen vond Henk het een goed moment om de wandellaarzen aan te trekken en met Gerard en Lida een wandeling gemaakt in het natuurgebied. Dit is werkelijk prachtig. Dit gebied wordt onderhouden door oerpaarden en oerkoeien. Prachtige beesten die daar de boel bij elkaar grazen. Toch is er een puntje waar wij minder gelukkig mee zijn. Na het grazen komt er aan de achterkant weer van alles uit. Dus er waren hele stukken dat Lida en Gerard het maar op zijn zachts gezegd een vieze boel vinden. Maar verder was het een prachtige wandeling.

Ondertussen zijn Carin en Pieter Jan enthousiast naar de geiten en kippen geweest. Samen hebben zij alle liefde en oud brood geboden, dus dat wordt een extra eitje bij het ontbijt.
Daarna zijn Carin en Maartje met de paardjes verder gegaan. Knuffelen, borstelen, hoeven krabbelen, aandacht en liefde geven en stukjes brood (wij hebben genoeg) en wat rond lopen met de pony. Nu weet iedereen dat Carin helemaal gek is met beesten en dat graag met iedereen wil delen. Dus liep ze even met de pony over de drempel van het familie huis in. Dit had ze beter niet kunnen doen, ze was even vergeten dat ook dit paardje niet zindelijk is… hier was eigenaar Dina niet over amused. Ja Carin en dieren, het blijft een iets te over enthousiaste combinatie. Bij ons in het Thomashuis lopen ook de paarden en soms de varkens de kamer in. Wat moet je ermee.

Vanmiddag met de lunch nog lekker van het zonnetje genoten in de gezonde buitenlucht en daarna naar de beroemde schitterende plaatsen geweest, genaamd “Paesens en Moddergat”. Plaatsen met een al eeuwenoude geschiedenis op vissers gebied. Vandaar dat er ook een museum is genaamd het vissershuisje. Nou er hebben de nodige drama’s hier op de Waddenzee afgespeeld. Bijna de gehele mannelijke bevolking is verdronken bij een storm in 1868. Verbazend dat later de bevolking weer op sterkte is gekomen. Wellicht komt dat omdat hier bleek dat de vrouwen bijzondere broeken droegen, dus de broek aanhad, wat in die tijd een uitzondering was.

Erg indrukwekkend allemaal, waarna we in inmiddels losgebarsten regenbuien, verder trokken naar “Zoutkamp”. Daar hebben wij een palingrokerij bezocht. Gerard boeide dat weer wat minder en koos daarna voor Kibbeling evenals Marko en Assunta. De rest een heerlijk broodje paling. Hannie als fijnproever genoot van een broodje garnalen. Dit alles weggespoeld met een glaasje fris.

Toen terug naar “Doosje”. Na lekker een moment voor onszelf het diner volgde. Mexicaans vandaag. Heerlijke tortilla’s vooraf met gesmolten cheddar en room. Daarna een heerlijk paprika soepje. Hoofdgerecht iets met gehakt en rozijnen en banaan met rijst en een heerlijk toetje na, maar die was zo speciaal dat we het niet kunnen navertellen wat er in zat. Iets met koude pompoensoep, room en framboos.

Uitbuiken in het familiehuis, want we hadden gezelschap gekregen van Alfred en Wolf. De eerste is de vriend van Assunta die haar kwam halen en de tweede is haar hond. Dus niet de tweede wolf die in Nederland is gearriveerd. Na een kopje thee hebben wij afscheid genomen van Assunta. We zullen haar missen, maar morgen komt Clementine dus dat zal ook weer leven in de brouwerij brengen.

De rest van de avond op de bank met een filmpje. Welterusten………

We hebbe wat foto’s toegevoegd van de diverse kamers.

• 12 Augustus 2013 - 07:58

Lianne:

Sjongejonge, wat een gezelligheid!! Jullie vermaken je prima, zo te lezen! Lekker relaaaaaaxen en sjillen en genieten!
    Ennuh, vooral blijven schrijven hoor, zo ben ik er ook een beetje bij!

Tot vrijdag, vakantiegangers!

• 12 Augustus 2013 - 09:36

Aafje:

Hallo pretletters !!!!

Wat lees ik nu een paard in de gang en niet zindelijk ook nog , Carin Carin toch !!! Bij thomashuis staat
    volgens mij klompjes uit en heb ik grote kisten aan van mijn werk , trouw uit en nu lees ik dit h aha ha !! ik lag in een deuk .
    Geweldig wat een slaaapplekken , mooi hoor nu kunnen we dat ook even bekijken . wat zitten die Marko en Pieter Jan daar eigenwijs te doen in hun prive !!! en de rest ook leuk om te zien , prachtig.

Echt verwennerij met dat lekkere eten geloof ik en dan nog vis onderweg smullen!! Toe maar weer.

tut voor marko maar weer en groetjes voor de rest van de bofkonten !!!!!

• 12 Augustus 2013 - 11:36

Douwe En Gretha:

Hallo vakantiegangers,

We moeten na alle dreigementen natuurlijk wel reageren, maar eigenlijk staan we met de mond vol tanden. Dieren en Drama's jullie maken weer wat mee. Hoe vinden jullie elkaar daar trouwens terug met al die kamers?

groeten Douwe en Gretha

• 12 Augustus 2013 - 12:19

Assunta:

Hallo allemaal!

Jullie hebben er weer een trouwe volger bij, nu ik er zelf niet meer van kan meegenieten! Het Was wel even wennen toen ik vanochtend mijn eigen ontbijtje weer moest verzorgen. Ja ja, bij mij is de luiheid ook toegeslagen..
    Ik wens jullie nog een fijne week!Enne...de paarden maar trouw in de wei tot carnaval!

Groetjes Assunta

• 12 Augustus 2013 - 15:45

Hilde En Huub:

Lieve allemaal,

Net even de eerste drie reisverslagen gelezen en de foto"s bekeken van jullie onderkomen in Warfstermolen. Nou het ziet er allemaal heel gezellig uit en uit de verslagen te lezen hebben jullie ook al heel wat ondernomen in de korte tijd dat jullie daar nog maar zijn. Vollgens ons genieten jullie nu al heel erg en kan de vakantie niet meer stuk!! Fijn dat jullie nu eens niet zelf hoeven te koken maar dat het eten voor jullie klaarstaat, en wat voor eten; hmm wij krijgen nu al trek :-)!!

Nog een prettige voortzetting van de vakantie en we kijken uit naar het volgende verslag.
    Jammer dat de moeder van Hannie geen computer heeft, we zullen haar wel even telefonisch verslag uitbrengen, ok Hannie?

Groetjes van Huub, Eelke en Hilde

• 12 Augustus 2013 - 17:04

Mirjam:

Hallo allemaal,

Wat een super originele slaapplekken. Maartje die van jou vind ik helemaal super. Een echt droomplekje !!
    Ik vind het wel raar dat Pieter Jan iets niet mag zeggen i.p.v tanden poetsen omdat het zo'n net huis is en dan laat Carin een paard in de gang plassen en heeft Henk het uitgebreid over de uitwerpselen van oer beesten. MMMM Vinden jullie dat ook niet een beetje raar ???
    Het was weer een super dag !! En er moet daar een goede originele kok aan het werk zijn. Ben benieuwd wat Clementine, toch ook een goede kok, ervan vindt.
    Jongens en meiden, vooral doorgaan met genieten !!! Groetjes,Mirjam

• 12 Augustus 2013 - 20:06

Renate:

hallo vakantiegangers,

Nou wat een spannende avonturen beleven jullie daar.
    En bij de verhalen over het eten loopt het water al in mijn mond.

De kamers en slaapkamers zijn ook prachtig zeg. Marko en Pieterjan een eigen appartement, zo dat is leuk. Hier geen paarden onder de tafel..........

groeten en veel mooi weer,

groeten van de thomashuisfanclub

• 12 Augustus 2013 - 21:28

Reina:

Een broodje garnalen Hannie, hoe kan het ook anders...Ben jaloers!!!!
    Groetjes
    Reina