Wat een helden! - Reisverslag uit Merselo, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu Wat een helden! - Reisverslag uit Merselo, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu

Wat een helden!

Door: Thomashuis Sint Nyk

Blijf op de hoogte en volg Thomashuis Sint Nicolaasga

28 Mei 2013 | Nederland, Merselo

Vanochtend zijn we maar iets eerder uit bed gegaan dan gisteren, we moeten ook niet een gewoonte van dat uitslapen maken natuurlijk! Na een lekker ontbijt zijn we ons klaar gaan maken voor een gezellige dag. Hannie, Yvonne, Marko, Maartje en Gerard hebben samen met Lianne en Assunta hun angst voor wilde attracties in Weverslo achter gelaten en gingen op pad naar attractiepark Toverland, in Sevenum. Lida, Pieter Jan en Henk en Carin durfden het niet aan en zijn eerst nog lekker in het huisje gebleven. Daarover later meer.

De muziek van Toverland was al van ver te horen en we gingen met veel plezier het park binnen. We troffen het, ongeveer 1000 kinderen vierden hun schoolreisje vandaag (zoveel geluid produceerden ze in ieder geval). Gezellig druk dus! De diehards Maartje en Assunta durfden overal in, het kon voor hen niet snel en hoog genoeg. Ze zijn in een enorm hoge, houten achtbaan geweest die maar liefst 150 km/ uur ging (zie foto’s). De bikkels en o wat was Maartje trots dat ze het toch durfde! Yvonne heeft genoten van een heerlijk kopje thee. Oh nee, ze heeft ín een kopje thee gezeten. Wat vond ze dit prachtig, haar hoogtepunt van de dag! Daredevils Gerard, Hannie, Assunta en Lianne hebben doodsangsten uitgestaan in de wildwaterbaan. O wat was die hoog en eng en snel en nat. (zie ook de foto). En toen was er ook nog de schommelboot, die er ó zo onschuldig uitzag. Maar… waar Marko, Maartje, Gerard en Assunta als een stelletje verzopen katten uitkwamen. Ach ja, dat is geen ramp als het 22 graden is!

Tijd voor een broodje, lekker in het zonnetje opdrogen. Vandaag waren we wél goed voorbereid en hebben we ons goed ingesmeerd. Jaja, we leren van onze fouten! Na de lunch hebben we de rest van het park verkend. Wat was er veel te doen! Zo was er een voorstelling van Tover-Toos en grote Morrel, wat Maartje en Yvonne erg leuk vonden. Om de gezellige dag af te sluiten wanen we ons nog even als ware bobsleeërs. Een wilde baan met bobsleeën, die alle kanten op ging. We hoefden gelukkig niet te sturen, dus uit de bocht zijn we niet gevlogen. Marko en Maartje durfden alleen in een bobslee, Gerard is met Assunta gegaan en Hannie met Lianne. Yvonne ging het iets te snel, die is aan de kant gebleven. Wat was dit gaaf, we gingen super snel door alle bochten. Het was zo leuk, dat Maartje, Marko, Hannie en Assunta nog een keer zijn gegaan. Natuurlijk konden we niet naar huis zonder souvenir, dus snel nog even door de bazaar voor een leuk aandenken. Toen konden we niet meer, we waren allemaal ontzettend moe en we roken het eten dat Henk en Carin aan het klaar maken waren, dus snel naar huis.

Maar Henk, Lida, Carin en Pieter Jan hebben ook een mooie dag gehad. Eerst zijn ze naar een boerderij gegaan. Waar allerlei dieren rondliepen. Met name kippen, geiten, schapen en een grote pony. Pieter Jan ging helemaal in de knuffel modes en keek ondertussen hoe hij de hokjes daar kon namaken. Toen we klaar waren met knuffelen hebben we in het winkeltje nog wat lekkers gekocht voor mensen die ons dierbaar zijn.

Daarna zijn we doorgereden naar Aardbeienland. U raad het niet, maar alles daar draaide om aardbeien. Even een leuk weetje, er zijn 650 aardbei rassen die in vrede op de aarde bevolken. In aardbeienland zijn zo’n 50 soorten. En allemaal waren ze heerlijk. Op dit moment waren er voornamelijk kas aardbeien. Heel makkelijk die hangen in bakken en de aardbeien hangen dus naar beneden. Makkelijk te plukken dus. Verder was het heel mooi aangekleed, met allerlei verborgen hoekjes. We konden daar prachtig rondlopen. Er was zelfs een aardbeien boom. Nooit geweten, wij kennen alleen de kauwgomballen boom. Nog even een leuk weetje, de aardbeien worden daar niet geplukt door mensen, maar ‘s nachts door kabouters. Wij hebben een kistje aardbeien gekocht voor het toetje. Jonge, jonge, jonge wat zijn de aardbeien uit aardbeienland lekker. Zelf Gerard vond het heerlijk. Deze zijn helemaal niet zuur was zijn commentaar.

Na het eten zijn we nog even naar de schuur bij ons huisje gegaan waar Marko, Pieter Jan, Maartje, en Hannie samen met Henk en Assunta hebben gebiljart.
Na nog een drankje zijn we op tijd naar bed gegaan. Morgen naar het buitenland!!!!!!?????

• 29 Mei 2013 - 07:47

Aafje:

Geweldig wat weer een verslag, om te smullen, ja wij willen ook wel smullen , jullie aardbeien toch !!!!
    Maar Marko wat lees ik nu !!!!! Durf jij dat allemaal??? na die reis met je zus in de achtbaan , super super stoer hoor!!!!Yvonne in een theekopje haha , Piter Jan op de trekker , ja alles was weer leuk om te zien en te lezen, groetjes van aafje en weer knuffel Marko, tot zaterdag !!!

• 29 Mei 2013 - 14:54

Gretha En Douwe:

Hallo Vakantiegangers,

Wat zijn jullie weer bezig. Druk, druk, druk en lekker eten. En Gerard was zo te zien helemaaaaaal niet bang -zie foto-. Nu maar hopen dat jullie Nederland weer in mogen en natuurlijk Friesland, want jullie zullen nu allemaal wel met een sachchte ggggg spreken. Nog veel plezier en de groeten van Gretha en Douwe

• 29 Mei 2013 - 15:55

Tetsje Seinstra:

heee hallo iedereen.

sjonge jonge wat een plezier daar in het zuiden.
    grote waaghalzen lees ik.
    de foto,s zijn super gaaaaaf....
    en het weer ook bij jullie.
    leuk om elke dag iets van jullie te horen.
    gisteren met de avond vierdaagse langs het thomashuis gelopen de kids hebben een knuffel aan beer en pluisje gegeven.
    nou maar super veel plezier maken met zijn allen, kijk weer uit naar het volgende verslag.

dikke kus en knuffels van tet.

• 29 Mei 2013 - 17:19

Ans:

Hallo vakantiegangers,

Wat een belevenissen. En wat hebben jullie veel (water)pret gehad met elkaar in het attractiepark. Gelukkig hadden jullie er ook nog mooi weer bij. Ook Lida zal genieten van de "zomerkoninkjes". Mm lekker smulllen maar.
    Nog veel plezier met elkaar.

groetjes Ans

• 29 Mei 2013 - 19:35

Mirjam:

Hoi allemaal,

Ook mijn dagritme is veranderd. Eerst de mail en dan alleen die van het Thomashuis en dan pas de krant. Kom de hele week al te laat op het werk. Jullie schuld, hoor. Super om te horen, lezen dat het al weer zo'n fijne vakantie is. Veel plezier nog in het buitenland. Zijn jullie naar "Unter die douche"geweest ?? Ja, ja het Duits van Maartje is heel goed. groetjes, Mirjam