Flitsende tweede dag Funpop. - Reisverslag uit Merselo, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu Flitsende tweede dag Funpop. - Reisverslag uit Merselo, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu

Flitsende tweede dag Funpop.

Door: Thomashuis Sint Nyk

Blijf op de hoogte en volg Thomashuis Sint Nicolaasga

27 Mei 2013 | Nederland, Merselo

Alweer de derde dag vakantie en tweede dag Funpop. Dus eerst weer vroeg opstaan, ontbijt en broodjes smeren voor vanmiddag. Daarna allemaal plassen en toen in de sjaals en winterjassen. Weer met alle spullen de auto in en flitsend naar Horst waar Funpop is. We gingen zo snel dat ze onderweg ons begeleiden met flitsen. Heel apart, maar ook wel sneu.

We waren mooi op tijd waarna we in een flits de partytenten hebben opgezet. Nu kan het zonnetje maar komen, maar die kwam pas toen het afgelopen was om half zes. Nu we het toch over het weer hebben laten we dat hoofdstuk dan maar even kort doornemen: Het was koud, bewolkt en in de middag heeft het geregend. Meer kunnen we er niet van maken.

Maar verder was het weer een geweldige hartverwarmende dag met mooie muziek en leuke activiteiten. De eerste act op het podium werd vervangen door een Limburger die niet zo interessant was en ook niet te verstaan. Limburgs is voor ons als Fries voor een Limburger. Gelukkig hebben we Maartje bij ons die als ex-Limburger de boel kan vertalen, anders waren we nergens. Want Limburgers zijn net Friezen, ze vertikken het om normaal Nederlands te praten. Dus we nemen hen niets kwalijk, maar het is niet te verstaan.

Dus zijn we eerst andere dingen gaan doen. Zo heeft Pieter Jan een prachtig Funpop vest gekocht, Marko een schitterend Funpop T shirt en Hannie een kleurige roze flitsende Funpop zonnebril. Vervolgens zijn Hannie en Yvonne een heel flitsend creatief sfeerlichtje wezen maken in de Crea Bea tent. Maartje vond ondertussen allerlei oude kennissen uit haar oude woonvorm in Brabant. Dit was heel leuk en ze heeft bijna de hele dag met haar vriendin opgetrokken, nadat ze iedereen gezellig aan ons had voorgesteld. Maar daarnaast heeft ze nog genoeg mee gemaakt. Zo heeft ze nog twee nieuwe tattoos laten plaatsen.
Ook Pieter Jan heeft na lang aandringen door Henk (en met de belofte dat hij het zelf ook zou doen) een tattoo laten zetten. Lekker asociaal in zijn nek. Toen moest Henk natuurlijk ook. Hij wilde graag een net gitaartje en terwijl hij bij de tattoo kunstenares zit ging Pieter Jan voor hem het nummer van die tattoo uitzoeken. Terwijl Henk dacht dat hij een keurig gitaartje in zijn nek kreeg bleek de boef een heel ander nummer uitgezocht te hebben. De mensen in het restaurant zaten hem dan ook raar aan te kijken. U bekijkt de foto’s maar even. Het is een schande. Maar wel flitsend!

Wat ook leuk was, was het theater waar een mooie voorstelling werd gegeven door een dwerg en een draak. Ze spraken een vreemde taal, maar we snapten het verhaaltje allemaal.
Verder was er nog een grote koepel tent waar een disco was, met een grote dansvloer met lichten erin.

Allemaal heel leuk natuurlijk, maar er zijn ook nog grootse optredens. Zo was er “Helemaal Hollands”. Lida, Henk, Lianne en Gerard hebben het hele optreden staan springen en meezingen. Wat kunnen die mannen een feest maken. Later kwam Xander de Butoljee (Buisonjé) of gewoon de Bouvier. Wat een artiest en sympathieke man. Hij heeft een jongen het hele optreden mee laten spelen op zijn accordeon. Hannie was helemaal weg van hem. Hij kan prachtig zingen, met hele mooie liedjes.
Toen kwam Lange Frans en ging het regenen. Dus dat optreden hebben wij wel gehoord vanuit de tent. Gelukkig hadden we genoeg dekens en regenjasjes bij ons. Wij hebben het bijna niet koud gehad.

Vervolgens kwam Frans Duijts. Rare naam heeft die man, want hij zingt gewoon Hollands. Maar we hebben er weer helemaal van genoten. De fans Marko en Pieter Jan hebben alle nummers uit volle borst mee gezongen. Maar wie is er ook een grote fan, nooit gedacht, maar dat is Hannie. Zij heeft een sjaaltje van hem gevangen en later er een handtekening op laten zetten. Ook Lida en Gerard vonden het een feest. Yvonne stond met Hans vooraan natuurlijk. Daarna moest er handtekeningen gescoord worden door de fans wat de nodige geduld eiste.

Tenslotte traden een stel rockers op “The Blase Of Glorie”. Een stelletje mafketels die geweldig spelen en blaaskapellen muziek maken van bekende Hardrock liedjes. Heel sfeervol. De mannen waren er ook op gekleed. Met name de hele strakke broekjes vielen erg op.
Verder was er tussen de optredens door nog de Funfactor. Negen optredens van mensen die een lied ten gehore bracht voor een echte jury. Hannie zou wel mee willen doen volgend jaar.
Kortom Fun Pop 2013 was weer helemaal geslaagd. Na afloop hebben we nog in een restaurant in de buurt heerlijk gegeten.

Morgen een flitsende rustdag. Welterusten!

• 27 Mei 2013 - 07:43

Aafje:

Hallo allemaal , vooral Henkie Tatoo, geweldig , stoer hoor!!!!Mooi beet laten nemen dus hinhi.Wat zal de rest een pret hebben gehad. Jammer mensen van het weer,maar jullie bikkels laten zich nooit kennen toch!!! voor vandaag beter weer voorspeld, maak er weer wat van , groet van aafje , dikke tut voor Marko.

• 27 Mei 2013 - 07:49

Ans:

Hallo Allemaal,
    Maar jullie hebben daar helemaal geen zon nodig! De Flitsdag maakt het bij jullie al lekker warm,maar wat is er veel te toen op Funpop, Henk is een duiveltje geworden en Hannie lijkt op de laatste foto een beetje op Andre van Duin??? En Renate uit St Niek was die er ook??
    Nu vandaag maar uitrusten en opwarmen in de zon met zonnebrand creme. Veel plezier !
    Gr Ans

• 27 Mei 2013 - 12:48

Wisse:

Hoiii!!

Het ziet er weer gezellig uit allemaal. En een hoop grote artiesten! Zeker Frans Duijts. Mooi dat hij ondanks zijn dubbele paspoort in Limburg mag komen.

Komende dagen veel plezier en lekker bijkomen van het festival!

Groetjes Wisse

• 27 Mei 2013 - 13:58

Thomashuis Harich:

Hallo feestgangers,
    Wat een geweldige sfeer daar. Ik dacht dat er alleen wordt gezongen maar er wordt ook nog geschilderd. Stoer hoor!! Zo te zien vermaken jullie je daar prima, dan vergeet je snel de flits van onderweg. Maak er nog een mooie tijd van en heelhuids weer terug komen.
    Nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier!!!!!!!

Groetjes vanuit Harich.