Eerste dag Funpop. Waar is de zonnecrème? - Reisverslag uit Merselo, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu Eerste dag Funpop. Waar is de zonnecrème? - Reisverslag uit Merselo, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu

Eerste dag Funpop. Waar is de zonnecrème?

Door: Thomashuis Sint Nyk

Blijf op de hoogte en volg Thomashuis Sint Nicolaasga

25 Mei 2013 | Nederland, Merselo

Vandaag vroeg op en na een lekker ontbijt naar Horst gereden. Gekleed in dikke kleren en warme winterjassen. Het duurt maar 12 minuten en dan ben je er. Daar uitgeladen en met alle spullen naar het festival terrein getogen. Een steekkar met twee partytenten en een rolstoel vol eten en drinken. Daarnaast allerlei tassen met fleece dekens en veel spullen om er een aangename dag van te maken.

Toch was het weer heel goed, dit viel alleszins mee. Een lekker zonnetje bleef ons vergezellen, en die bleef bijna de hele dag schijnen. Af en toe een wolkje, maar verder zonnig. Dus dat was een gelukkie naast een toch al geweldig leuke dag. Wat wel gebeurde is dat we nog redelijk verbrand zijn ook nog. Stom natuurlijk, maar we hadden hier niet op gerekend. Gelukkig hadden ze bij de EHBO nog een likje zalf over. De vraag is moeten we morgen zonnebrand meenemen en roepen we dan de bewolking over ons af, of toch maar voor de zekerheid wel meenemen? Dit is een vraag voor het forum.

We hadden een leuk plekje op het grote terrein. Om klokslag 11 uur begon het eerst optreden verzorgt door Free Style. Een soort Josty Band met rock en roll.
Daarna kwam Jim Bakker de nummer twee van de eerste Idols. Toen Nielson de tweede van de Singer Song Writer van vorig jaar. Dit was een geweldig optreden, waarbij we allemaal stonden te swingen. Hij deed ook een duet met Miss Montreal, hun nieuwe hit, “hoe”. Na Nielson werden we getrakteerd op een fantastisch optreden van Miss Montreal met haar geweldige band. Hannie en Gerard stonden te zwingen voor het podium. Hannie heeft nog geprobeerd een handtekening te scoren, maar dit duurde haar te lang. En het geduld was in de koffer gebleven. Jammer.

Toen werden we verrast op een mooi nostalgisch optreden van Corrie Konings. Alle mooie historische liedjes kwamen voorbij en we kenden ze allemaal. We worden oud dus. Lida heeft hier ook wel heel erg van genoten. Ze stond volop mee te dansen en te zingen.
Na het rustieke kwam er een bijzonder optreden van The Kik. Een Rotterdams bandje wat lijkt op de Beatles, met Nederlandse liedjes. We hadden de CD al en met name het liedje “Simone” konden we allemaal meebrullen. Zoekt u het maar op op You Tube. Als je het eenmaal hebt gehoord blijft het dagen in je hoofd hangen. En daar hebben wij nu allemaal last van. Zo nu en dan brult er iemand “Simone”. Verder kent u wellicht dit bandje van de wereld draait door. Heel leuk.

De dag werd afgesloten met Jannes. Wat een wereld ster en boerenjongen. Tenminste dat zingt hij zelf. Pieter Jan is zijn grootste fan. Hij stond vooraan en heeft zijn fototoestel helemaal volgeschoten. Na afloop heeft hij nog een handtekening gekregen op zijn T shirt en een fotoshoot met Jannes.

Maar naast de muziek was er nog veel meer te doen. Yvonne heeft in de knutselhoek een mooi T-shirt gemaakt en een schitterende kaart. Maartje heeft ook een T-shirt getekend en is prachtig geschminkt en samen met Marko heeft ze een tattoo laten plaatsen. Echt heel stoer. Kijkt u maar naar de foto’s.

Carin haar broer Hans is ook op Funpop, u ziet ze op de foto’s, ze lijken op elkaar. Voor Yvonne is dat ook leuk, omdat zij en Hans elkaar heel leuk vinden.

Hannie heeft met Henk nog gedanst in de Silent Disco. Een dansvloer zonder muziek maar alleen via koptelefoons. Gerard vond trouwens dat Henk erg slecht meezingt en heeft daarom de oorbeschermers opgedaan.

Mensen dit verslag wordt veel te lang dus we stoppen ermee. Allemaal heel hartelijk dank voor alle schietgebedjes voor mooi weer en zonnestraaltjes die deze kant opgeblazen zijn door jullie!! Geniet van de foto’s en tot morgen.

Doeg en welterusten.

• 25 Mei 2013 - 23:51

Aafje:

Hallo bofkonten , hier reactie uit een zeer koud en nu ook nog regenachtig friesland.
    Geweldig , jullie hebben het getroffen met het weer , ja komt jullie toe, hoop ook voor morgen.
    Genieten dus en meeblairen hoor ik wel, geweldig!!!!!! groetjes aafje tut voor marko.

• 26 Mei 2013 - 08:51

Johanna:

Wat zien ik,Wat zien ik ,een blauwe lucht,zonnebrillen en allemaal vrolijke MENSEN.
    Zijn jullie wel in nederland??????????????
    zo,zo het is wel weer geweldig zo te lezen en te zien .
    En Pieter Jan ,hoe was het met JANNES,ik denk dat je beter 2 fototoestellen mee had
    kunnen nemen ,1 speciaal voor je grote vriend.
    De foto is prachtig,samen met Maartje.en Jannes
    Er is ook weer heel wat afgeknutseld lees ik, wat gezellig en tattooeeees laten zetten
    toe maar ,staat wel stoer.
    Ik wens jullie vanuit Joure een hele prettige,droge gezellige,zonnige en geweldige dag,maak er een super dag van.
    Groetjes en voor P.J.een dikke tut ek fan kippetjes
    ,knyntsje viskjes en fansels JOUKJE

• 26 Mei 2013 - 09:52

Jolenta:

Hallo vakantiegangers,
    Jullie boffen maar met het weer, super! De verhalen en de foto's zijn weer ontzettend leuk. Tessa en Jorn hadden graag mee gewild naar Funpop, leuke meeblairnummers. Wel schokkend al die tattoos!
    Een hele fijne vakantie deze week en wij blijven genieten van de foto's en reisverhalen.
    Groetjes uit Assen!

• 26 Mei 2013 - 13:05

Ans,:

Hallo allemaal
    Wat een bofkonten de eerste dag zo lekker in de zon! Gelukkig maar, dit is toch meer genieten.
    PJ, ik ben heel benieuwd naar de Foto's met Jannes en ook nog samen op de foto.
    Geniet van dag twee en tot het volgende verslag!
    GR Ans

• 26 Mei 2013 - 19:33

Hilde :

Hallo feestvierders,

Zo te zien heeft iedereen het prima naar de zin en is het weer daar beter dan in Friesland. Had Hannie sjans, volgens ons kijkt die jongen op de foto wel erg verliefd naar Hannie :-)!!

Veel plezier nog, geniet van jullie vakantie.

Groetjes, Huub en Hilde

• 27 Mei 2013 - 20:45

Wibrich:

Wauw dames en heren!

Dat klinkt allemaal weer supergezellig! En mooi weer ook nog! Bofkonten!

PJ, heb je het weer voor elkaar gekregen? Een handtekening op je T-shirt én een heuse fotoshoot! Je staat er super op hoor!! Samen met Maartje en Jannes, echt te gek!

Lieve mensen, wij wensen jullie vanaf een (ja, heus) zonnig Groningen nog een fijne vakantie!

Groetjes,
    Bart, Wibrich en Jesper.

• 29 Mei 2013 - 17:29

Ans:

Hallo Funpop-gangers,

Wat een gezellige foto's. De sfeer zit er al hemaal in op dag 1 van Funpop.
    Je kunt op de foto wel zien dat Lida het naar haar zin heeft!

groetjes

Ans