Afscheid doet pijn. - Reisverslag uit Ballum, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu Afscheid doet pijn. - Reisverslag uit Ballum, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu

Afscheid doet pijn.

Blijf op de hoogte en volg Thomashuis Sint Nicolaasga

04 Augustus 2012 | Nederland, Ballum

Vandaag de laatste dag op Ameland. We kunnen pas de boot van half zeven nemen, want verder was alles vol, dus moeten we de dag volmaken. Iedereen snapt dit dus dat scheelt de helft. Eerst vroeger opstaan dan we gewend zijn, om half negen ontbijten en broodjes smeren voor vanavond op de boot. Daarna begint het grote inpakken. Omdat Lida en Gerard dit lastig vinden gaan die met Henk lekker in het zwembad wat tijd overbruggen. Lianne en Carin gaan als tornado’s door het huis om alles in te pakken. We willen niets achterlaten en dat is een hele kunst. Als iedereen zijn of haar koffer en rugzak heeft ingepakt gaan ze lekker TV kijken naar Mr. Bean. Een bijzonder heerschap die zijn gelijke niet kent. Sommige lachen zich slap om hem, anderen zijn alleen maar verbaast. Ondertussen brengen wij de huisjes weer in de oude staat terug. Dit is nog een hele klus. Tevens moet alles weer in de trailer, bus en auto. De dame achter de balie bij de receptie was behoorlijk verbolgen over het feit dat tien uur geen half een is. Deueu, wij kunnen ook wel klok kijken maar niet sneller. Hadden we vooraf ook al aangegeven. Toen alles was ingepakt konden wij vertrekken naar strandpaviljoen Buren, waar we heerlijk hebben geluncht buiten op het terras. Het is heerlijk weer na een druilerige ochtend.

Henk gaat met Lida en Gerard langs het strand en daarna via het bos naar Nes. Ondertussen is de rest van de groep daar al aangeland. In Nes is het vandaag Roggedag, wat inhoud dat er veel straat theater en muziek is. En wie kwamen wij daar onder andere tegen …………Mr Bean. En hij was het echt hoor. Zie de foto’s die we morgen wel zullen plaatsen. Wat hebben wij genoten van zijn aanwezigheid met zijn grappen en grollen! Hannie heeft nog met hem gedanst, maar zij heeft ook met Maartje gedanst op de vrolijke muziek van de Heeren van het Goede Leven. Hebben we een optreden van clown Noni gezien, Camino deelde stempeltjes uit dat we bijzonder zijn en Maartje heeft nog bij Toiletjuffrouw Gerrie op het toilet gezeten. Ook kwam het Brabants Fietsharmonisch Orkest bij ons langs. Kortom het was een hele gezellige middag die omvloog.

Toen naar de boot. Na een vertraging van 20 minuten mochten we aan boord en togen wij naar het vaste land. Aan boord lekker broodjes en drinken genomen. Eenmaal thuis aangekomen waren wij natuurlijk nog even erg druk met alles weer uitpakken en op zijn plek van bestemming terug te leggen. Het was een drukte van een jewelste, maar omdat Wisse en Minke er waren en Buurman Geurt ons hielp verliep alles voorspoedig.
Iedereen was best wel moe. Ja vakantie kan best wel heel vermoeiend zijn. En zo voelt het ook.

We kunnen terugkijken op een geslaagde vakantie op Ameland. We hebben gezien dat iedereen volop genoten heeft. Iedereen is ook blij weer thuis te zijn. Rond elf uur hadden wij het meeste wel aan kant en was iedereen naar bed.

Volgend jaar weer een andere vakantie. Een andere plek en andere invulling. Hoe en wat is al min of meer rond, maar wij vertellen nog niets. Verrassing!

• 04 Augustus 2012 - 17:49

Renate:

hallo ex vakantiegangers,

Wat heb ik weer genoten van jullie fijne, grappige reisverhalen. En wat hebben jullie lekker gegeten.
    Hanny, wij hebben ooit ook bij de mexicaan gegeten, en lekkerrrrrrrrrrrrr.

Geniet nog van jullie vrije weekend.

tot gauw, groeten van de thomashuisfanclub; renate

• 04 Augustus 2012 - 19:24

Lianne:

Tjonge jonge, wat hebben we een drukke dag gehad gisteren! Maar toch ook nog kunnen genieten van het Roggefeest. Wat was het een gezelligheid en we hebben toch ook in de tweede week (buiten de regen om) nog heerlijk weer gehad! Hannie, Marko, Pieter-Jan, Maartje, Yvonne, Lida en Gerard: Bedankt voor de gezellige week!!
    En natuurlijk Henk en Carin (en Wisse en Loes) ook bedankt voor de deze leuke herinnering; op naar de volgende!! Eerst maar wel even bijkomen!

Groetjes, Lianne