Zen - Reisverslag uit Ballum, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu Zen - Reisverslag uit Ballum, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu

Zen

Blijf op de hoogte en volg Thomashuis Sint Nicolaasga

02 Augustus 2012 | Nederland, Ballum

Vandaag was na heeeeeel lang wachten eindelijk Hannie ons zonnetje! Eigenlijk is ze dat elke dag, maar vandaag hebben we er natuurlijk iets bijzonders van gemaakt! Om te beginnen een heerlijk ontbijtje op bed: lekkere bolletjes met gebakken ei en salami, een heerlijk croissantje, een chocoladebroodje, verse aardbeien, koffie en verse jus! Na dit ontbijt zijn Hannie en Carin al op pad gegaan, naar Hannie haar grote verrassing! O wat had ze er een zin in!
Om 11 uur werden wij verwacht in het Badhuys in Nes. Twee dames stonden ons al op te wachten om ons beiden tegelijkertijd een heerlijke massage te geven van wel een uur lang! Dit was natuurlijk ontspanning ten top. Als extraatje kreeg Hannie nog een heerlijke gezichtsmasker, wauw. Alles voelde babyzacht aan en we tintelden van top tot teen.
Daarna hebben we een nieuwe badpak gekocht, natuurlijk een paar maatjes kleiner want Hannie is het afgelopen jaar goed afgevallen. Een fijne bijkomstigheid dat er volop uitverkoop was, dus de koop was snel gesloten. En de hoogste tijd om bij “Tante An” in Hollum op het terras te gaan zitten met koffie en heerlijke frambozenkwarktaart. Na al dat lekkers hebben we nog even van het prachtige weer op het zandstrand genoten met wat luieren en kuieren. Op dit strand zijn veel zeesterren te vinden hebben we ontdekt en bewondert.

De rest van de groep heeft de boel opgeruimd en toen was het tijd om het strandspul tevoorschijn te toveren, want he he – eindelijk was het vandaag weer strandweer!!! Lida en Lianne zijn met alle spulletjes richting het strand gereden en de rest is met Henk op de fiets gestapt! We hebben de hele middag heerlijk gelegen, gewandeld en gezwommen! Henk, Maartje en Yvonne hebben van de rust genoten; ze hebben een heerlijk middagdutje gedaan! Marko was weer zo stoer om de zee in te duiken, Gerard en Lianne hebben maar foto’s gemaakt (wij vonden het toch een beetje te fris Brrrr)
Pieter-Jan heeft zijn best gedaan met vissen vangen vandaag en jawel, dat is super goed gelukt! Een emmer vol met garnalen en platvisjes. Helaas was het toch net niet genoeg om alle buiken te vullen vanavond, dus hebben we ze maar weer de zee in gelaten..
Om na het middagdutje weer goed wakker te worden, zijn Henk, Pieter-Jan, Gerard en Lida een stuk gaan lopen. De twee dames lagen toen nog heerlijk in dromenland. Marko en Lianne hebben goed op alle spullen gepast, daardoor zijn we zelfs vergeten om ons goed in te smeren en tja – dus een beetje verbrand..

Ondertussen kreeg Henk berichtjes van Carin en Hannie dat ze heerlijk op het terras zaten in Hollum en dat ze een goed restaurant hadden uitgekozen om te gaan eten vanavond: de Mexicaan! Dus hup, met zijn allen in de bus en op naar de andere kant van het eiland! Daar eenmaal aangekomen troffen wij de twee dames aan met een heerlijk hapje en drankje, waar Hannie goed van aan het genieten was. Na alle verhalen van iedereen te hebben gehoord, zijn we lekker gaan eten. Sjonge jonge, wat was het weer een verwennerij!! Hannie moest zelfs even uitbuiken na de tijd. Ze is maar lekker even op de bank in het restaurant gaan liggen. Na het uitbuiken had ze weer energie voor tien en ging Hannie een Mexicaanse dans uitvoeren, prachtig!!
Als afsluiter was er nog een grote verrassing voor Hannie: ijs met vuurwerk!!

Na het eten zijn Henk, Gerard, Lida en Yvonne naar huis gegaan om een duik te nemen in het waterbed van Henk. De rest van de groep is nog even naar de avondbraderie in Hollum geweest. Want tja, er moeten natuurlijk ook souvenirtjes worden gekocht!! Toch wel lastig wat ze willen kopen, want je kunt je geld natuurlijk maar één keer uitgeven. Helaas begon het rond negen uur weer te regenen, dus zijn we lekker richting het huisje gegaan om daar nog gezellig even te zitten.

Iedereen begint aardig moe te raken (wat wil je ook met alle leuke dingen die we doen!), dus we zijn vanavond vroeg in bed gedoken. Met de ogen dicht wanen we ons nog even op het strand!!

Morgen hebben we ons laatste zonnetje alweer, wat vliegt de vakantie voorbij! Voor de trouwe lezer hoeven we het niet meer te vertellen, maar voor de zekerheid toch nog even: het zonnetje morgen is Lida!

• 02 Augustus 2012 - 19:10

Hallo Allemaal,:

Gezellig hebben jullie het en wat gaat de tijd snel. Morgen al weer inpakken en terug naar het Thomashuis. Wat hebben jullie een hoop gedaan. Geen wonder dat er af en toe een middagdutje nodig is.
    Wat een gezellige verhalen. We genieten op deze manier ook van jullie belevenissen.

groetjes

Ans en Wim

• 02 Augustus 2012 - 23:54

Hannie Het Zonnetje:

geweldig genoten zeker Hannie en Carin, heel erg tof idee hoor.
    en de rest ook weer van alles gedaan,lekker gegeten lezen we wel!!!!
    nu zonnetje Lida nog he en dan al weer inpakken , jammer he , maar ook weer fijn om thuis te zijn denk ik, we wachten op de verhalen dan hoor!!!
    groet nog steeds uit gaasterland , oepke en aafje