Van de regen in de … - Reisverslag uit Ballum, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu Van de regen in de … - Reisverslag uit Ballum, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu

Van de regen in de …

Blijf op de hoogte en volg Thomashuis Sint Nicolaasga

30 Juli 2012 | Nederland, Ballum

Vanmorgen begon de dag nog droog, maar iedereen was nog niet goed en wel aan het ontbijttafel of het begon te plensen, onweren en te hagelen (dat had Piet Paulusma ons niet beloofd)

Gelukkig was Yvonne er al vroeg genoeg uit om nog net voor de onweersbui richting het Kraaiennest te gaan voor het knutseluurtje. Daar heeft ze een prachtige molen gemaakt. Het heeft weer een mooie plek gekregen op de deur ( zo wordt het huisje nog gezelliger)

Na het ontbijt zijn Hannie, Marko, Pieter-Jan, Maartje, Lianne en Leonie naar het grote zwembad geweest. Hier hebben we een uurtje lekker gezwommen en de jongens zijn natuurlijk vaak van de glijbaan af geweest. Maartje en Leonie maakten prachtige pirouettes in het water, maar hier werden ze toch erg duizelig van.

’s Middags was er ook een binnen activiteit voor iedereen. Om twee uur hadden we 2 bowlingbanen gereserveerd. Op één baan speelden Yvonne, Hannie, Maartje, Leonie en Lianne. Op de tweede baan speelden Marko, Wisse, Pieter-jan, Gerard en Lida. We deden de paardenrace. Niet een spel waar de nummers opgeteld worden, maar in het scherm moet je je eigen paard zo snel mogelijk naar de finish zien te krijgen. Maartje vond het prachtig. Ze stond al met de bowlingbal in haar handen en wierp als eerste een bal over de baan, het was bijna gelijk een strike.

Wisse dacht dat hij het wel makkelijk kon winnen van alle jongens, maar hier had hij zich flink op verkeken. Pieter-Jan en Marko gooiden strike na strike en waren niet meer in te halen. Wisse moest zijn betere bekennen. Voor Lida was het soms lastig om de bal te rollen met haar handen, maar met haar voeten ging het des te beter! Pieter-Jan had zijn paard als allereerste bij de finish en kon de felicitaties in ontvangst nemen. Aan de andere kant was het paard van Maartje als eerste over de streep. We hebben daar nog lekker koffie/ fris gedronken, kortom een beregezellige middag.

Wisse, Lida, Gerard en Pieter-Jan zijn toen gaan toeren met de auto over het eiland (‘Niet over het weiland’, voegt Pieter-Jan eraan toe) Bij een strandtentje hebben ze een borreltje gedronken, want de zon was inmiddels gaan schijnen.

Na heel wat avonden uit eten te zijn geweest hebben we vandaag lekker bij het huisje gegeten. Lianne en Leonie maakten heerlijke nasi met saus. Om de kilo’tjes er af te trainen zijn de dames lekker op de fiets gestapt, opzoek naar de mooie plekjes van het eiland. Pieter-Jan is gaan oefenen om Wisse ook te verslaan met darten.

Na een half uurtje werd het toch wel erg donker boven ons en de dames waren nog niet terug van het fietsen. Opeens begon het keihard te regenen, de dames hebben snel een schuilplaats gezocht. Na een poosje was het weer droog en wilden deze waaghalzen snel naar huis, maar het mocht niet baten. De wolk was nog niet opgehouden met huilen, het kwam weer met bakken naar beneden. Doorweekt tot aan de onderbroek kwamen de dames thuis. Snel onder de douche en in de slaapkleren. Nog even wat drinken en dan lekker het warme bedje in.

Iedereen begint toch wel een beetje moe te worden. Vanavond gaan we er lekker op tijd erin met z’n allen. Morgen komen Henk en Carin weer terug en zullen Wisse en Leonie weer vertrekken naar vasteland.
Wij, Wisse en Leonie, hebben het super gezellig gehad!
Morgen hebben we weer een nieuw zonnetje, Yvonne is al vroeg gaan slapen want dan wordt het sneller morgen! Welterusten….

• 31 Juli 2012 - 09:05

Jolenta & Co:

Wat super dat jullie weer een leuke dag hebben gehad....net zoals bij jullie hadden wij op Vlieland ook regen en onweer.....geen hagels! We zijn weer benieuwd naar het volgende zonnetje...
    Leonie en de rest uiteraard...top dat jullie Henk en Carin uit de brand kinden helpen...
    Groetjes Van Vlie

• 31 Juli 2012 - 10:34

Zoë:

Hoi!!

Ik lees met veel plezier al jullie belevenissen elke dag en moet nu ook maar is een berichtje plaatsen. Fijn dat jullie nu allemaal een dag in het zonnetje staan, dat hebben jullie verdiend! Nog een hele leuke vakantie en zie jullie vrijdag weer! Ik heb Henk en Carin vanmorgen weer jullie kant opgestuurd. Fijn dat ik ze even een dagje mocht lenen..

Groetjes aan iedereen!
    Zoë