Gerard laat Ballum swingen… - Reisverslag uit Ballum, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu Gerard laat Ballum swingen… - Reisverslag uit Ballum, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu

Gerard laat Ballum swingen…

Blijf op de hoogte en volg Thomashuis Sint Nicolaasga

26 Juli 2012 | Nederland, Ballum

Vanmorgen is Gerard gewekt met een ontbijt in bed. Een gebakken eitje en heerlijke bolletjes. En daarna op weg met Henk naar de verrassing. Via Nes zijn we naar Ballum vertrokken. Een werkelijk prachtig oud dorpje op Ameland. We mochten zo doorrijden, want Henk vertelde de mensen dat Gerard bij het korps hoorde. Bij het gemeentehuis aangekomen stonden al diverse deelnemers van “Forza Musica” de fanfare van Ameland klaar. Deze fantastische enthousiaste groep muzikanten vonden het leuk als Gerard als gast muzikant mee ging doen bij de folklorismeoptocht waar “Forza Muzica” aan voorop ging. Het was echt een geweldig feest in Ballum. Gerard was zeer verrast. Hij kreeg een leentrommel van de fanfare. Hij vond het vooraf tijdens het wachten wel erg spannend. Maar toen het begon deed hij het fantastisch. Hij trommelde mooi mee, en maakte daarin schitterende variaties. Bijzonder creatief. En de medemuzikanten bleven toch bij de les. Het lopen en trommelen is nog een hele kunst. Henk had tegen Gerard gezegd loop maar achter het groene jasje aan, maar dat was een beetje dom. Ze hadden allemaal het zelfde uniform aan. Gerard viel wel op met zijn bolletjes pet. Gerard heeft eenmaal het dorp op en neer meegelopen, en toen was hij doodop. Een tweede ronde zat er niet in. Maar het was onvergetelijk. We hopen dat het filmpje op de site is te zetten.

Toen met de hele groep de optocht bekeken. Schitterende bespannen paarden met oude werktuigen van weleer. Het was een pracht om te zien. Dit kunnen we een ieder aanraden. Verder was er veel te zien in Ballum, te veel om hier op te noemen.

Daarna zijn we op verzoek van Gerard naar een pannenkoekhuis geweest, waar we heerlijk hebben gegeten. Deze keer dus middags. Toen we daar vertrokken, kwamen we nog een ezel tegen. Volgens Gerard is dit een lieve ezel, want deze was lekker rustig.

Na het eten zijn we gaan uitbuiken bij het huisje. Hier hebben we lekker geluierd in de tuin en gehangen op de bank. Hannie heeft de laatste roddels uit de weekend doorgenomen en Maartje en Peter-Jan hebben hun kaarten afgemaakt voor hun thuisfront.

De mannen hebben daarna nog een stukje gefietst, naar Buren, maar daar is weinig te beleven. Andere keer maar naar Nes. We hopen dat in de hoofdstad van Ameland wat meer leuke winkeltjes aanwezig zijn.

Wisse is met Marko, Pieter Jan en Maartje naar Hollum getoerd. Hier vond op het strand de activiteit korren plaats. Dit is met een groot net door het water banjeren en hopen op een mooie vangst. Over deze vangst kreeg je allemaal interessante feitjes. Zo weten sinds vandaag dat een krab niet kan kijken met zijn ogen, maar wel kan voelen. Erg leerzaam.
Ook hebben we nog het paardengraf bekeken. In 1979 waren er op dit strand 8 paarden overleden bij een mislukte reddingsactie. Hier is nog een mooi monument voor gemaakt.

Henk en Carin hebben met de rest van het clubje gegeten. Gerard is met Henk het waterbed ingegaan voor een lekkere duik. Tijdens het zwemmen hebben ze heel decadent een kopje koffie gedronken. Toen de hele club weer compleet was hebben we een nog lekker op de bank met lekkere hapjes een filmpje gekeken.

Morgen is Pieter Jan aan de beurt om in het zonnetje te worden gezet. De spanning stijgt…

Tot morgen.

• 27 Juli 2012 - 09:38

GERARD:

Dus dus , nu was Gerard de bofkont , jonge jonge wat een gebeurtenis , geweldig !!!!!
    Wat zal hij genoten hebben , zeker weten. En wat een verdere belevenissen, jullie mogen wel 14 dagen verlenging van de vakantie om uit te rusten daarna , ha ha .
    Ben benieuwd naar Pieter Jan zijn verrassing, welke genie draait dit allemaal in mekaar????
    groet van aafje

• 27 Juli 2012 - 12:54

Wiebren:

Klinkt erg leuk,leerzaam en muzikaal allemaal !
    Ben benieuwd wat morgen weer brengt...:-)

Wiebren

• 27 Juli 2012 - 17:45

27 Juli 2012:

Klinkt allemaal erg spannend.... En wat een leuk idee, iedere dag iemand anders in het zonnetje zetten!
    Ben jaloers! En nieuwsgierig naar wat er nog meer komt..Veel plezier allemaal en geniet ervan.
    Groetjes van reina

• 27 Juli 2012 - 21:50

Gretha En Douwe:

Ja: G E W E L D U G ! ! , wat voor commissie hebben jullie voor deze gebeurtenissen.
    Gerard zal genoten hebben en mem zit met de tranen in de ogen het verhaal te lezen en de foto's te bekijken.
    Wat gaat er nog allemaal gebeuren, we zijn benieuwd en blijven jullie op de voet volgen!

groeten van
    Douwe en Gretha