Miss lammetje. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu Miss lammetje. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu

Miss lammetje.

Door: ThomashuisSintNyk

Blijf op de hoogte en volg Thomashuis Sint Nicolaasga

07 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

Miss lammetje.

Vanmorgen vroeg opgestaan. Maartje met Lida en Carin naar Den Burg om garen en souvenirs te scoren. Maartje wilde nog wat speciaals kopen, maar dat is niet gelukt. We zullen het nooit weten…. Daarna hebben zij de boodschappen gehaald.

Amanda is ondertussen met Hannie en Marko naar de bierfabriek geweest. Hier wordt het lekkerste Texelse bier gebrouwen. Marko heeft een paar flesjes gekocht. We zullen later horen hoe het gesmaakt heeft. Henk denkt dat het met zout water gebrouwen is, maar dat is de kift. Voor Hannie was het een speciaal uitstapje. Hoewel ze dit niet zelf willen toegeven, is deze fabriek in werkelijkheid vroeger een gewone melkfabriek geweest. Dat weten wij, omdat Hannie haar opa (vader van haar moeder) daar gewerkt heeft. Hannie haar moeder heeft een deel van haar jeugd op Texel doorgebracht. Vandaar dat we hier een stel foto’s hebben geschoten. Ze konden niet naar binnen, wel in de winkel, want de bierfabriek was nog gesloten.

Henk bleef met Gerard, Pieter Jan en Yvonne in het huisje. Yvonne had haar creamoment. Zij is bezig geweest met knippen en plakken. Samen met Pieter Jan en Gerard is Henk naar het dorp gelopen om daar de tandem van Gerard bij de fietsen maker op te halen. Er is een nieuwe band op gekomen, en de krenk is weer vast gezet. Dat was het euvel van afgelopen week. Gelukkig is het weer in orde en fietst wel twee keer zo hard. Daarna weer snel naar het huisje, maar onderweg even naar een hele speciale uitkijktoren. Deze is heel mooi gemaakt. De foto’s zijn gemaakt met de mobiel.

Daarna met de hele groep naar de schapenboerderij. Daar zijn allerlei demonstraties en mag je lammetjes knuffelen. Voor dat laatste gingen we eigenlijk. Maar helaas de folder die we hadden, waar al dat moois zo mooi werd voorgeschoten was niet op orde. De schapen boerderij bleek op woensdag gesloten. We hebben gepoogd nog een paar lammeren uit de wei te trekken, maar i.v.m. de zwaailichten in de verte hebben wij die actie maar gestaakt. Jammer de bammer.
Dan maar naar de kaasboerderij. Hier was een grote melkrobot, en een winkeltje waar we allemaal brokjes kaas mochten proeven. Uiteraard hebben wij alle brokjes geproefd, en omdat het zo lekker was en daarna nog meer. We hebben uiteraard ook nog een stukje kaas gekocht. Leuk dat achter in de zaak een man in een witte overall kazen aan het maken was. Gerard dacht dat het de schilder was.
Daarna zijn we naar het vliegveld geweest, waar een prachtig buiten terras was met het zicht op het vliegveld. Af en toe steeg er een vliegtuig op en landde er een. Kortom we zaten goed.
Maar er is een tiet van komen en gaan. Wij moesten wel gaan, want er moest gekookt worden.

Henk, Carin, Amanda en Pieter Jan hebben een geweldig heerlijk maal bereidt. Daarna zouden Pieter Jan Maartje en Amanda nog even naar het zwembad, maar alweer pech, het zwembad was vanavond gesloten. Restte ons nog de disco die buiten voor de kinderen werd gehouden. Daar hebben we gezellig aan meegedaan.
De avond verliep met spelletjes en zappen voor de TV. Maartje en Amanda hebben sportief op de fiets het strand nog even opgezocht en een avondwandeling gedaan aldaar. Pieter Jan is bezig geweest met smsjes. Daar is hij steeds vaker mee bezig. Erg leuk zo’n vriendinnetje.

Bah, morgen alweer de laatste dag. Deze vakantie verloopt wel snel.

• 07 Juli 2011 - 05:36

Inge:

Wat gaan die twee weken snel, vind het bijna jammer dat jullie vakantie bijna voorbij is, verheug me iedere ochtend op het lezen van het verslag! Aan de andere kant, Hannie, we zijn blij dat je er volgende week weer bij bij en bedankt voor je mooie, lieve kaart namens al je collega's. Jullie allemaal bedankt dat wij mochten meegenieten van jullie mooie vakantie!!!

• 07 Juli 2011 - 06:06

Aafje:

Alweer een bikkel , maar dan met bier!! Wat beleven jullie veel zeg, geweldig om te lezen, voor jullie jammer dat de vakantie er bijna op zit, voor de thuisblijvers weer fijn om jullie weer te zien morgen, ( heimwee ) !! Ook ik vind het een geweldige schrijfstijl, verborgen talenten ??? ra ra wie is dit ??? Wie weet komen we daar nog eens achter.
    xx voor Marko , groet aan de rest van het jammer de bammer clubje.

aafje.

• 07 Juli 2011 - 11:22

Wibrich:

Jongens (en meisjes natuurlijk), wat gaat het snel! hebben jullie alweer zin om naar huis te gaan of zouden jullie nog wel een weekje willen blijven? Nou, ik had het wel geweten!

Geniet nog even van deze laatste dag.
    Kus voor PJ
    Groetjes Wibrich, Bart en Jesper

• 07 Juli 2011 - 12:01

Johanna :

nog 1dag ,nog 1keer s''morgensvroeg de mail bekijken en jullie spannende belevenissen lezen, met de bijpassende foto''s. Elke dag was het weer een verrassing ,wat hebben ze gedaan?? Voor ons wordt het weer afkikken geen verhalen meer en geen foto''s meer .Karin ,Henk ,larissa, Wisse en Amanda het was weer helemaal SUPER ..
    ook de verslaggever(s) hebben het geweldig gedaan en ook niet te vergeten de fotografen.Er zullen nog wel veel kiekjes gemaakt zijn met prive toestellen,ben benieuwd .
    PJ heb je gekke foto''s gemaakt?????
    tot morgen allemaal en nog een gezellige terug boot reis
    doei doei doei

• 07 Juli 2011 - 15:05

Wietske:

HoiHoi Allemaal, wat een prachtige foto s en verhalen de afgelopen weken heb er echt van genoten.
    Ik wens jullie morgen een fijne reis terug en Ik zie jullie maandagavond lieve groetjes van Wietske

• 07 Juli 2011 - 20:39

Ans:

Bijna is de vakantie voorbij. Lida heeft vast genoten van al het lekkere eten. Fijn om elke dag even te lezen wat jullie zoal beleefd hebben. Een compliment voor de verslaggever(s). Geniet nog even van de laatste vakantiedag en avond en een goede reis naar huis morgen.