We zijn weer op weg - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu We zijn weer op weg - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Thomashuis Sint Nicolaasga - WaarBenJij.nu

We zijn weer op weg

Door: ThomashuisSintNyk

Blijf op de hoogte en volg Thomashuis Sint Nicolaasga

27 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo lieve lezers van onze vakantie site.
Vandaag is onze vakantie begonnen op Texel. Vanmorgen begonnen met pakken. Van de auto’s wel te verstaan want de afgelopen week waren we daar ook al druk bezig alle koffers en andere spullen te pakken. Een auto en een bus en achter de auto een tweepaardstrailer. Daarin al onze fietsen. Hiermee besparen we een hoop geld uit op de huur die we anders aan fietsen zouden moeten uitgeven. Bianca heeft de opstart van de dag gedaan door broodje te smeren. Zo konden Henk en Carin de laatste spulletjes bij elkaar zoeken en in de wagens plamuren. Kwart over elf zijn we uiteindelijk vertrokken. Op naar de afsluitdijk. De temperatuur is al behoorlijk opgelopen, maar op de afsluitdijk is het goed uit te houden. Daar hebben we langs het water heerlijk gepicknickt. Hannie was hier behoorlijk ondeugend door ons met een grassprietje te kriebelen terwijl we lagen te zonnen.
Vervolgens door gestoomd naar Den Helder. Daar heeft Henk een rondleiding gegeven over het bedrijven terrein, waarna wij naar de boot zijn gegaan. Na een kort vaartochtje op een prachtig schip waren we op het eiland waar we de komende twaalf dagen zullen verblijven.
Even langs de VVV en toen naar het huisje. Eigenlijk heet het een familie villa. Het is een geschakelde woning waarvan de tussenwanden zijn opengeschoven. Dus we hebben een dubbele keuken, dubbele woonkamer boven twee badkamers en twee sauna’s, beneden ook twee badkamers. Verder 8 slaapkamers.
Kortom een groot 16 persoon Huisje.
Nadat we de kamers verdeeld hebben en alle spullen hebben ingericht is het koffietijd op het terras. De parasols doen het werk goed en zijn absoluut noodzakelijk. De temperatuur is opgelopen tot 30C.
We hebben geen zin om in de keuken te staan, dus laten we pizza’s bezorgen. Maartje wil dit niet. Ze is heel stoer aan het diëten en wil dit ook in de vakantie volhouden. Ze is vorige maand 3 kilo afgevallen dus bloemen voor die meid. Zij heeft een heerlijk visje met een salade gegeten.
Na het eten gingen een paar wandelen en een stel fietsen. Later belde Larissa op dat zij een geweldige zonsondergang had georganiseerd op het strand. Hoe ze het doet weten we niet, maar het was geweldig. Zie de foto’s.
Toen de zonuitzwaaiers terug kwamen lagen Lida en Gerard al in bed. Nog wat drinken en foldertjes bekijken wat er allemaal te doen is op dit mooie eiland en toen naar bed.

Foto’s van deze dag zijn te bekijken op de volgende link: https://picasaweb.google.com/110934176361049404504/VakantieTexel?authkey=Gv1sRgCIGQ_sSZ9u_SeA&feat=directlink

• 28 Juni 2011 - 08:07

Gerbrich :

Hoi vakantiegangers (en in het bijzonder Marko),

Zo te lezen hebben jullie het hartstikke gezellig! Ik wens jullie nog een hele fijne vakantie toe en blijf jullie verhalen lezen!!

Groetjes Gerbrich (collega van Marko)

• 28 Juni 2011 - 17:22

Renate Faber:

hallo allemaal,
    Vanuit het warme Joure een groet. Wat treffen jullie het tijdens jullie eerste dagen op Texel. En wat een mooi huisje. Geniet van deze vakantie, lekker eten en uitrusten.
    groeten van Renate en knuffel voor marko

• 28 Juni 2011 - 17:24

Mirjam:

YES!!!! Ziet er weer super uit jullie tijdelijke luxe villa. Zie op de foto's weer genietende mensen. Vooral doorgaan met genieten !!!
    Dikke knuffel voor Maartje en een gewone knuffel voor de rest. Verschil moet er zijn, of niet Maartje !!! Mam

• 06 Juli 2011 - 16:20

Roelien Van Exel:

Dat ziet eruit als een geweldige vakantie!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Nog heel veel plezier daar op Texel!